شناسهٔ خبر: 68078050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

باقری: اروپا همه مسیرهای دیپلماتیک را مسدود کرد

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه اتریش گفت: اروپا با عدم محکومیت و جلوگیری از تصمیم‌گیری موثر و بازدارنده شورای امنیت علیه اسرائیل، عملا همه مسیرهای دیپلماتیک را مسدود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه سه‌شنیه شب ۱۶ مرداد ماه در تماس تلفنی با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش درخصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در تهران شد، گفت‌وگو کرد.

باقری ضمن اشاره به نقض حاکمیت ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بین‌الملل سکوت پیشه کرده و همین امر موجب گستاخی باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو در تشدید و تسری تنش و ناامنی در متطقه خواهد شد.

شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا گفت: اتریش ضمن دعوت همه طرف‌ها به خویشتنداری، بر ضرورت به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها تأکید دارد.

در ادامه باقری افزود: طرف اروپایی با عدم محکومیت تجاوز آشکار تروریستی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تصمیم‌گیری موثر و بازدارنده شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی، عملا همه مسیرهای دیپلماتیک را مسدود کرد.

باقری سه‌شنبه شب و برای سومین بار پس از ترور شهید هنیه در پاسخ به تماس تلفنی وزیر خارجه مصر با وی گفت‌وگو کرد. او طی روزهای اخیر با وزرای خارجه اسلوونی، مجارستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تلفنی گفت‌وگو کرد. وی با برخی وزرای خارجه کشورهای منطقه و همسایه از جمله بحرین، قطر، عمان، ترکیه و ... نیز تلفنی درباره اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی ایران به رایزنی پرداخت.

نظر شما