شناسهٔ خبر: 68077323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند:

منطقه شکار ممنوع «گَرین» قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت شده را دارد

فاطمه ظفری

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نهاوند با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع گرین نهاوند قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت شده را دارد، گفت: ارتقای سطح این منطقه از شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده باعث حفاظت بیشتر از این زیستگاه طبیعی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عزیز قیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: منطقه کوهستانی گرین یکی از مناطق کم‌نظیر طبیعی با ظرفیت و پتانسیل‌های ارزشمند طبیعی در نهاوند است که قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت شده را دارد.

وی تصریح کرد: این منطقه کوهستانی به واسطه موقعیت جغرافیایی مطلوب دارای دره‌های عمیق، چشمه‌سارها و سبزینه‌های متنوع و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است که در بازدید مسئولان سازمان محیط زیست نیز مورد توجه قرار گرفته است.

قیاسی ارتقای سطح این منطقه از شکارممنوع به منطقه حفاظت شده را لازمه حفاظت بیشتر از این زیستگاه طبیعی دانست و افزود: این منطقه دارای جانوران، گیاهان، حشرات، بندپایان، جلبک‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها و تک‌سلولی‌ها و حتی منابع کانی، شکل زمین، مورفولوژی و منابع آبی است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نهاوند با تأکید براینکه این منطقه بستری از شاخصه‌های یک زیست‌بوم کامل را داراست که باید همه‌جانبه مورد حفاظت قرار گیرد، ضافه کرد: با ارتقای سطح این منطقه می‌توان امیدوار به حفاظت از گونه‌های متنوع موجود در آن و جلوگیری از تخریب و از بین رفتن گونه‌های طبیعی آن شد.

قیاسی، همکاری ادارات مرتبط  به‌ویژه منابع طبیعی و صمت را لازمه ارتقای منطقه شکارممنوع گرین نهاوند به منطقه حفاظت ‌شده به‌منظور صیانت از آن دانست و یادآور شد: ادارات منابع طبیعی و صنعت و معدن باید همکاری کنند تا بتوانیم با قدرت بیشتری کار را پیگیری کنیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نهاوند با ابراز امیدواری از ایجاد شرایط لازم برای ارتقای سطح منطقه گرین، خاطرنشان کرد: در صورت ارتقای آن به منطقه حفاظت شده می‌توان چند پاسگاه حفاظتی در منطقه تشکیل و آن را تجهیز کرد.

انتهای پیام 
 

نظر شما