شناسهٔ خبر: 68075918 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

وقتی از مادر شوهرم ناراحتم چیکار کنم؟

اگر دائم مادرشوهرتان شما را ناراحت می کند و یک مادرشوهر بدجنس دارید که زندگی شما را سیاه کرده است، بهتر است از مشاوره خانواده آویژه برای فهمیدن رفتار درست و واکنش مناسب، مشورت بگیرید. مشاور می تواند شما را با سیاست رفتار با مادرشوهر آشنا سازد. او حتی می تواند به شما راهکارهایی برای تغییر نگرش او و رفتارش پیشنهاد بدهد. پس تا بیشتر از این رابطه شما و مادرشوهرتان خراب نشده، از مشاوره کمک بگیرید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر دائم مادرشوهرتان شما را ناراحت می کند و یک مادرشوهر بدجنس دارید که زندگی شما را سیاه کرده است، بهتر است از مشاوره خانواده آویژه برای فهمیدن رفتار درست و واکنش مناسب، مشورت بگیرید. مشاور می تواند شما را با سیاست رفتار با مادرشوهر آشنا سازد. او حتی می تواند به شما راهکارهایی برای تغییر نگرش او و رفتارش پیشنهاد بدهد. پس تا بیشتر از این رابطه شما و مادرشوهرتان خراب نشده، از مشاوره کمک بگیرید.

 

وقتی از مادرشوهرتان ناراحت هستید چیکار می کنید؟

وقتی از مادرشوهرتان ناراحت هستید چیکار می کنید؟ چه راهکارهایی برای رفتار با بی احترامی مادرشوهرتان بکار می برید؟ ناراحتی از مادر شوهر یک امر کاملا طبیعی است و در بسیاری از روابط ممکن است این دلخوری و ناراحتی شکل بگیرد. برای رفع این مشکل شما باید به عنوان یک عروس با سیاست، طرز رفتار با مادرشوهر و خانواده شوهر را بلد باشید. اگر رفتار با مادر شوهر را به طرز صحیحی مدیریت کنید؛ می توانید روابط سالم و به دور از ناراحتی داشته باشید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی سیاست های عروس برای مادرشوهر و نشانه های مادر شوهر بدجنس که دائما عروس خود را ناراحت می کند، پرداخته اند. اگر شما نیز از مادرشوهر خود گله دارید و معتقداید که او دائما دل من را می شکند یا می خواهید بدانید آیا مادرشوهرتان با سیاست و بدجنس است یا خیر؟ لطفا مقاله جامع و کاربردی زیر را مطالعه نمایید. اگر شکستن دل عروس توسط مادرشوهر به یک عادت تبدیل شده است، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه راهنمایی دریافت کنید.

ناراحتی از مادر شوهرم

نشانه های یک مادرشوهر بدجنس

قبل از آنکه سیاست رفتار با مادر شوهر را مورد بررسی قرار دهیم، برای شما عزیزان در رابطه با رفتارهایی که یک مادرشوهر بدجنس و یا حسود می تواند داشته باشد، نکاتی را توضیح می دهیم. دانستن این نشانه ها به تازه عروس ها کمک می کند تا بهتر مادر شوهر خود را بشناسند و بتوانند متناسب با آنها از سیاست های عروس برای مادر شوهر استفاده کنند. اگر به تازگی ازدواج کرده اید و در دوران عقد به سر می برید، باید حواستان باشد که از همان ابتدا با رفتارهای درست و مناسب خود بتوانید ارتباط سالمی با مادرشوهرتان برقرار کنید. اگر می خواهید سیاست رفتار با مادر شوهر را بدانید؛ مشاوره خانواده آویژه در این زمینه به شما پیشنهاد می شود. در این صورت می توانید نحوه برخورد با بی احترامی مادر شوهر بدجنس را نیز به شکل اصولی یاد بگیرید.

نشانه های مادرشوهر بدجنس که باعث می شود دل عروس بشکند، به طور مختصر، عبارتند از:

 تحت هر شرایطی حق با اوست

یکی از مواری که می تواند عروس ها را ناراحت کند این است که مادرشوهرشان هرگز اشتباه نمی کند. او هرگز اعتراف نمی کند که اشتباه کرده است و از کسی عذرخواهی نمی کند. او اعتقاد دارد که همیشه حق با اوست.

مادرشوهر سعی می کند شما را نادیده بگیرد

او برای ناراحت کردن شما و شکستن دل عروس خود سعی می کند در اکثر موارد عروس خود را نادیده بگیرد. ممکن است دلیل ناراحتی عروس از مادرشوهر این باشد که او به گونه ای رفتار کرده است که انگار عروس برایش مهم نیست.

نشان می دهد که شما را دوست ندارد

شاید او به هزاران روش نشان می دهد که شما را دوست ندارد. او اعتقاد دارد که پسرش ارزش بیشتری داشت و شما برای او خوب نیستید. این موضوع می تواند به شدت عروس را ناراحت کند. شما ممکن است عزت نفس خود را نیز از دست بدهید.

انتظار اطاعت کامل از او 

یکی از ناراحتی های عروس از مادرشوهر این است که خودش هیچ کاری انجام نمی دهد. اما انتظار دارد که شما تمام کارهایش را انجام داده و از او اطاعت کنید. اگر شما از دستورات او اطاعت نکنید در نهایت یک عروس فاسد و بی ادب خواهید بود.

دائم زندگی شما را کنترل می کند

یکی از رایج ترین رفتاری که می تواند دل عروس را بشکند این است که مادرشوهر دائما بر تمام مسائل زندگی زناشویی شما نظر بدهد. کنترل پسرش به این دلیل است که او احساس می کند شما پسرش را از او گرفته اید. این کنترل زمانی بیشتر می شود که شما مجبور باشید با آنها زندگی کنید.

احترام نگذاشتن به حریم خصوصی 

ممکن است شما را ناراحت کرده باشد زیرا بدون دعوت و اعلام قبلی به خانه شما آمده است. یک مادرشوهر بدجنس دائم اطراف را نگاه می کند و تمام خانه شما را مورد بازرسی قرار می دهد تا نکته و اشتباهی برای سرزنش کردن شما بیابد.

شایعه پراکنی در مورد شما 

یکی دیگر از کارهایی که می تواند دل عروس را بشکند این است که مادرشوهرش دائما پشت سر او پیش هر کسی حتی همسرش بدگویی او را کرده است. او به دلیل اینکه نسبت به موقعیت شما هراس دارد و احساس می کند هر آن ممکن است جای او را بگیرید، سعی می کند شما را بدنام جلوه بدهد.

مادرشوهر بدجنس انتقام جو و کینه ای است

اگر شما باعث شده باشید که او احساس خطر کند و یا او را ناراحت کرده باشید، هزار راه پیدا می کند تا بدتر از آن را بر سر خودتان بیاورد. او به شدت شما را ناراحت می کند و انتقام خود را از شما می گیرد. با مخالفت کردن ها، کنترل کردن شوهرتان، بی مهری، کنایه زدن و ... شما را ناراحت می کند.

سیاست های عروس برای خانواده‌ شوهر

 10 نکته برای برخورد با مادرشوهری که شما را ناراحت می کند

شما باید از همان ابتدا و هنگامی که تازه ازدواج کردید و وارد خانواده آنها شده اید، بتوانید یک عروس با سیاست باشید. همچنین نحوه برخورد با بی احترامی مادر شوهر را بدانید. سیاست های عروس برای خانواده شوهر به او کمک می کند تا در آینده دیگر ناراحتی از مادرشوهر و یا خانواده شوهر نداشته باشد. در این مواقع عروس با رفتار درست و باسیاست خود به گونه ای رفتار کرده که آنها حتی در کوچکترین مسائل مربوط به زن و شوهر دخالت نمی کنند. یک عروس با سیاست باید بداند که مادر شوهر از چه عروسی خوشش میاد.

وقتی از حرف مادرشوهر ناراحت می شوید باید چگونه رفتار کنید؟ اگر شما نیز می خواهید سیاست های رفتاری عروس در برابر مادرشوهر را یاد بگیرید به ادامه مطلب توجه کنید.

 چرا مادرشوهرتان این گونه رفتار می کند؟ 

قبل از هر کاری شما باید بررسی کنید که چرا مادرشوهرتان دائم دل شما را می شکند؟ البته این موضوع به معنای آن نیست که شما به دنبال توجیهی برای رفتار او باشید. بدرفتار کردن و شکستن دل عروس توسط مادرشوهر با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. اما دانستن دلیل این رفتار او به شما کمک می کند تا بدانید باید چگونه با او رفتار کنید و یک عروس باسیاست باشید. تا واکنش مناسبی در برابر او داشته باشید و ناراحتی خود را کاهش دهید.

 از تشدید درگیری دوری کنید 

ناراحتی از مادرشوهرم باعث شده با شوهرم بد رفتاری کنم. نباید اجازه دهید رفتارهای اشتباه مادرشوهرتان و ناراحتی شما از او، باعث ایجاد واکنش های عاطفی سریع و عجولانه شما در برابر همسرتان شود. همچنین نباید به گونه ای واکنش نشان دهید که او متوجه نقاط ضعف شما شود. به دنبال تکنیک هایی برای تنش زدایی و مدیریت درگیری باشید. اگر شما بتوانید خودتان را کنترل کنید و به موقع و مناسب واکنش نشان دهید، می توانید مادرشوهرتان را از یک مادرشوهر بدجنس به یک مادرشوهر مهربان تبدیل کنید. تشدید درگیری با او و یا حتی با شوهرتان تنها زندگی شما را نابود خواهد کرد.

 احساسات خود را شفاف بیان کنید یا از آن محیط دور شوید 

احساسات خود را به صورت شفاف و با آرامش بیان کنید. البته گستاخ نباشید. به یاد داشته باشید که احساسات شدید شرایط را بدتر می کنند. پس اگر نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید و واکنش های نامناسبی خواهید داشت، سعی کنید از آن محیط تا جایی که می توانید فاصله بگیرید. مانند یک عروس با سیاست رفتار کنید و با یک عذرخواهی مودبانه بهانه ای بیاورید و بگویید مجبور هستید از آنها فاصله بگیرید.

 عوامل تحریک کننده را بشناسید و از آنها دوری کنید

به دنبال این باشید که بفهمید مادرشوهرتان چه زمان بیشتر باعث ناراحتی شما می شود. مثلا ممکن است متوجه شوید که زمانی که در خانه آنها هستید، او همیشه به گونه ای رفتار می کند که شما را ناراحت کند. پس سعی کنید کمتر به آنجا بروید. اگر او در هنگام مسافرت با شما عجیب و غریب می شود و دائم با رفتار خود شما را آزار می دهد، سعی کنید مسافرت رفتن با او را محدود کنید.

 برای خود حد و مرز تعیین کنید 

آیا هنگامی که شما خانه نیستید مادرشوهرتان می تواند بدون اطلاع دادن به شما، به خانه شما بیاید؟ آیا مادرشوهرتان می تواند بر نحوه تربیت فرزندان شما بیشتر از شما تاثیر بگذارد؟ برای اینکه جلوی ناراحتی بیشتر خود را بگیرید، سعی کنید برای خودتان و دیگران حد و مرزهای مشخصی را تعیین کنید. سیاست رفتار با مادرشوهر بیان می کند که شما باید در رفتار خود به گونه ای واکنش نشان دهید که مادرشوهرتان متوجه شود شما از چه چیزی ناراحت می شوید. به راحتی و صادقانه خط قرمزها و حد و مرزهای خود را بیان کنید.

 دعوا و تعرض را انتخاب نکنید

به یاد داشته باشید یک عروس با سیاست در رفتارهای خود با مادرشوهر هرگز در جهت دعوا و بی احترامی کردن به او قدم برنمیدارد. اجازه ندهید رفتارهای اشتباه او و ناراحتی هایی که برای شما به وجود آورده است باعث شود که شما نیز متقابلا با او به دعوا و درگیری بپردازید. دعوا کردن تنها باعث از بین رفتن احترام خودتان می شود. حتی اگر او نیز تمایل به دعوا دارد، شما با واکنش خوب خود و با آرامش به سادگی در برابر او بایستید و بگویید می دانم شما احساسات شدیدی دارید و ممکن است هر دقیقه با من درگیر شوید، اما من آرامش خوبی دارم و احساسی متفاوت نسبت به احساسات شما دارم. پس هرگز با شما دعوا نمی کنم. برای حفظ آرامش و یادگیری راهکارهای آن می توانید از مشاوران خانواده آویژه کمک بگیرید.

 از شوهرتان کمک بگیرید 

هنگامیکه احساس می کنید شرایط برای گله از مادرشوهر مهیا است پس سعی کنید با زبانی آرام، به دور از کنایه زدن و یا بی احترامی کردن به کسی، موضوعاتی که شما را ناراحت کرده است بیان کنید. شوهرتان باید بتواند نقش فعالی در زندگی مشترک شما داشته باشد. او باید در تیم شما باشد و به مادرش نیز کمک کند تا بتواند با موقعیت جدید کنار آمده و عروس خود را بپذیرد.

 کمی بر فاصله خود با مادرشوهرتان اضافه کنید 

نیازی نیست به یک مسافرت طولانی مدت بروید تا خاطرات خود را با مادرشوهر فراموش کنید. شما می توانید کمی فاصله فیزیکی با آنها ایجاد کنید. مثلا لازم نیست در هر رویداد کوچکی شرکت کنید. البته اجازه دهید شوهرتان رابطه خود را با مادرش و خانواده اش حفظ کند. اما شما زیاد به آنجا نروید.

 او تغییر نمی کند

سعی کنید این موضوع را بپذیرید که مادرشوهرتان تغییر نمی کند. پس بی وقفه برای بهتر کردن اوضاع، حل مشکلات، اصلاح روابط و .. تلاش نکنید. تمرین پذیرش رفتارهای او ممکن است غیر معمول به نظر برسد، اما می تواند یک فرایند سودمند باشد. البته شما با پذیرش رفتارهای او تسلیم او نمی شوید و یا او را تایید نمی کنید. بلکه سعی می کنید کینه و رنجش های خود را کنار بگذارید، تا روان آرام تری داشته باشید.

 اجازه ندهید بر رفتار شما تاثیر بگذارند 

اگر شما دائم بخواهید به موضوعاتی که مادرشوهرتان برای ناراحتی شما بیان کرده است فکر کنید و تمرکز خود را بر روی نکات منفی بگذارید، به مرور خودتان نیز درگیر همین رفتار خواهید شد. تمرکز بر تمام رفتارهای منفی که مادرشوهرتان در برابر شما دارد، راهی مناسب نیست. اجازه ندهید این رفتارها بر روی شما تاثیر گذاشته و باعث نابودی زندگیتان شود. سعی کنید با روش هایی مانند مدیتیشن، ورزش کردن و راه های سرگرم کننده دیگر، رفتارهای منفی و ناراحت کننده مادرشوهرتان را فراموش کنید.

برای دوری از ناراحتی های مادر شوهر بدجنس و حسود شما باید بدانید که مادر شوهر از چه عروسی خوشش میاد. در واقع دانستن این مورد مهم برای هر عروس با سیاستی توصیه می شود.

سخنی از مشاوران آویژه

گاهی اوقات رفتار مادرشوهر با عروس اصلا درست و پسندیده نیست. اما در برخی از شرایط نیز این عروس است که نمی تواند ارتباط مناسبی با مادرشوهر خود برقرار کند. به یاد داشته باشید که او نیز یک مادر است و برای بزرگ کردن پسرش بسیار زحمت کشیده است. پس تا می توانید یک عروس با سیاست باشید و با رفتارهای درست و احترام گذاشتن به او رابطه سالمی با مادرشوهرتان برقرار کنید. سیاست رفتار با مادرشوهر را بلد باشید تا بتوانید به خوبی با خانواده شوهر رفت و آمد کرده و ارتباط سالم برقرار کنید.

اگر دائم مادرشوهرتان شما را ناراحت می کند و یک مادرشوهر بدجنس دارید که زندگی شما را سیاه کرده است، بهتر است از مشاوره خانواده آویژه برای فهمیدن رفتار درست و واکنش مناسب، مشورت بگیرید. مشاور می تواند شما را با سیاست رفتار با مادرشوهر آشنا سازد. او حتی می تواند به شما راهکارهایی برای تغییر نگرش او و رفتارش پیشنهاد بدهد. پس تا بیشتر از این رابطه شما و مادرشوهرتان خراب نشده، از مشاوره کمک بگیرید.

سوالات متداول

چگونه یک مادرشوهر بدجنس می تواند زندگی شما را خراب کند؟

یک مادرشوهر بدجنس ممکن است با تحت تاثیر قرار دادن شوهرتان، باعث ایجاد تعارض برای زندگی شما شود. آنها ممکن است پسران خود را متقاعد کنند که عروس خوبی ندارند. همچنین می توانند با شایعه پراکنی در مورد شما باعث شوند که دید خانواده شوهر نسبت به شما تغییر کند.

وقتی از حرف مادرشوهر ناراحت می شوید چه باید کنید؟

سعی کنید از درگیری و تعارض با او خودداری کنید. به گونه ای رفتار کنید که او متوجه خط قرمزهای شما نشود که بتواند بیشتر از قبل شما را آزار دهد. همچنین سعی کنید فاصله خود را با او بیشتر کنید تا کمتر ناراحتی را برای خود احساس کنید.

منبع: مرکز مشاوره خانواده آویژه

https://psychology.avije.org/family-counselling/

 

      

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما