شناسهٔ خبر: 68073907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا رسولی در گفت‌وگو با تقریب:

شعاع تاثیری‌گذاری نهضت عاشورا دنیای اسلام را فرا گرفته است

امام جمعه اشنویه گفت: نهضت عاشورا هر چند در زمان و مکانی محدود انجام شده اما شعاع تأثیرگذاری آن دنیای اسلام را فرا گرفته است.

صاحب‌خبر -
ماموستا کریم رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به نقش امام حسین (ع) در تحکیم وحدت بین شیعه و سنی اظهار داشت: بی‌تردید امام حسین (ع) به عنوان نوه پیامبر اسلام (ص) و یکی از شخصیتهای مهم و محترم در تاریخ اسلام می‌تواند نقش وحدت‌بخشی در میان شیعه و سنی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، هر دو مذهب شیعه و سنی، امام حسین (ع) را به عنوان نمادی از ایثار و شجاعت و مقاومت در برابر ظلم می‌شناسند و او را احترام می‌گذارند.

امام جمعه اشنویه در ادامه با اشاره به لزوم معرفت نسبت به مصیبت امام حسین (ع) بیان کرد: در این رابطه نیز بر هر مسلمانی واجب است که نسبت به مصیبت وارده بر امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) ایشان اطلاع داشته باشند و این مصیبت را درسی برای خود و بقیه مسلمانان بدانند که همانند حضرت سیدالشهدا(ع) در طول حیات خویش در برابر ظلم ایستادگی کنند حتی اگر این ایستادگی به قیمت جانش تمام شود.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا این درس را به ما می‌آموزد که دشمن را باید هوشیارانه شناخت و او را در هر لباسی و زیر قالب هر گونه کلماتی بشناسیم خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا هر چند در زمان و مکانی محدود انجام شده اما شعاع تأثیر گذاری آن دنیای اسلام را فرا گرفت و به نهادی آرمانی برای آزادیخواهان حقیقت‌طلب تبدیل گشت.

ماموستا رسولی بیان کرد: امام حسین (ع) به مسلمانان درس دشمن‌شناسی و غافل نشدن از دشمن را یاد داد و به ما آموخت که هرگز تسلیم زور و زر و تزویر نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما