شناسهٔ خبر: 68073577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور بیش از پنج هزار گذرنامه در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار و ۲۴۳ گذرنامه بین‌المللی و ۲ هزار و ۹۹۰ گذرنامه زیارتی از ابتدای ماه محرم در این استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس استان، سرهنگ محمد غلامی روز سه شنبه اظهار کرد: ۷۴ درصد گذرنامه‌ها از طریق نرم افزار «پلیس من» ثبت‌ شده است.

وی افزود: توصیه می‌شود زائران ۱۰ روز قبل از تاریخ سفر برای دریافت گذرنامه اقدام کنند و تا حد امکان ثبت نام خود را از طریق سامانه «پلیس‌من» انجام دهند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی تاکید کرد: امسال تمدید گذرنامه نداشته ایم و اگر اعتبار گذرنامه ای کمتر از ۶ ماه باشد، باید برای تعویض آن اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: زائران اگر گذرنامه با اعتبار کمتر از ۶ ماه دارند، به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند چون امکان خروج برای آنان وجود ندارد.

سرهنگ غلامی بیان کرد: دانشجویان پسر که سربازی نرفته‌اند، حتما باید از طریق معاونت وظیفه عمومی اجازه خروج گرفته و بعد از آن برای صدور گذرنامه مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تاکنون ۹ هزار و ۷۱۵ زائر از خراسان شمالی برای سفر زیارتی اربعین ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ثبت نام ۹ هزار و ۴۳ نفر قطعی شده است.

از این تعداد هشت هزار و ۵۴۴ نفر مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما