شناسهٔ خبر: 68073533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

میقاتی:

جامعه بین‌الملل تجاوز‌های اسرائیل علیه لبنان را متوقف کند

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از جامعه بین‌الملل خواست تا تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان را متوقف کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان روز سه‌شنبه گفت که از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که تجاوز‌ها و تهدیدات اسرائیل علیه لبنان را متوقف کند. 

وی در ادامه سخنانش گفت: «باید راه‌حلی بر اساس اجرای کامل قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ ایجاد شود».

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اضافه کرد: «تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی لبنان، نگرانی‌ها درباره درگیری از جمله رفتن به سوی جنگی فراگیر را افزایش داده است». از سوی دیگر، وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان عبدالله بوحبیب امروز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری تاکید کرد که نخستین گام برای توقف تشدید تنش، توقف تجاوز اسرائیل به غزه است.

عبدالله بوحبیب در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مصر بدر عبدالعاطی گفت که «باید قطعنامه ۱۷۰۱ به صورت کامل اجرا شود و اسرائیل از اراضی لبنانی عقب‌نشینی کند». وی افزود که گام نخست برای توقف تشدید تنش، با توقف تجاوز اسرائیل به غزه برداشته می‌شود.

بوحبیب در ادامه از ایستادن مصر در کنار لبنان تمجید کرد و گفت که لبنان امیدوار است، نقش تاریخی مصر در حمایت از لبنان ادامه یابد و در قبال لجاجت اسرائیل بر تجاوز به لبنان و غزه، نقض تاریخی خود را ایفا کند. همچنین در پی افزایش نگرانی‌ها از احتمال وقوع جنگ فراگیر میان لبنان و رژیم اسرائیل، سازمان بهداشت جهانی روز گذشته یک محموله ۳۲ تنی از تجهیزات پزشکی را به وزارت بهداشت لبنان تحویل داد.

وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان فراس الابیض، با تایید دریافت کمک‌های پزشکی فوری از سازمان بهداشت جهانی در روز دوشنبه، اعلام کرد که این اقدام در چارچوب افزایش آمادگی بخش بهداشت برای مقابله با هرگونه تشدید احتمالی حملات اسرائیل به لبنان صورت گرفته است. به نوشته روزنامه العربی الجدید سازمان بهداشت جهانی ۳۲ تن تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان مجروحان احتمالی جنگ را در اختیار وزارت بهداشت لبنان قرار داده است.

الابیض در گفتگو با این روزنامه تصریح کرد که «لبنان جنگ نمی‌خواهد و از روز اول بر ضرورت آتش‌بس از غزه تا لبنان و جنوب آن تاکید داشته است، اما در عین حال می‌بینیم که تجاوز‌های روزانه اسرائیل نه تنها در غزه، بلکه در لبنان و سایر نقاط منطقه رخ می‌دهد».

وی افزود که «ما به عنوان بخش بهداشت و درمان باید در صورت بروز هر گونه حمله‌ای و شرایط اضطراری، تا حد امکان آماده باشیم؛ بنابراین اقدامات و طرح فوریت‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت و با همکاری شرکای آن بویژه سازمان بهداشت جهانی تدوین شد، موضوع بسیار مهمی بود که از روز اول تجاوز به نوار غزه آغاز شد».

فراس الابیض توضیح داد که تماس‌های دیپلماتیکی با هدف آرام کردن فضای موجود برقرار شده است و پاسخ ما نیز مشخص است. ما جنگ نمی‌خواهیم، اما رفتار دولت اشغالگر بیانگر آن است که نمی‌خواهد فضا آرام شود یا توافق آتش‌بسی حاصل شود.

وزیر بهداشت لبنان توضیح داد که در سایه تداوم حملات به جنوب لبنان و سایر مناطق در بیروت بزرگ و سایر مناطق، تصمیم گرفته شده که سطح آمادگی همه بیمارستان‌ها و کل بخش بهداشت بالا برود و این امر مستلزم وارد کردن کمک‌ها و تجهیزات لازم به بیمارستان‌ها بود. به گفته وی هیچ کس نمی‌تواند گستردگی حملات احتمالی را پیش‌بینی کند، «به همین دلیل تلاش داریم تا برای بدترین احتمالات آماده باشیم».

وی تایید کرد که ۳۲ تن تجهیزات پزشکی در روز دوشنبه به وزارت بهداشت لبنان تحویل شده و یک محموله دیگر قرار است در روز چهارشنبه وارد این کشور شود. هدف از این اقدام نیز توزیع این تجهیزات در بیمارستان‌ها به ویژه در مناطق آسیب پذیر برای افزایش آمادگی در برابر هرگونه شرایط اضطراری است. الابیض توضیح داد که «ما در شرایط جنگی هستیم و با دشمنی مواجهیم که به حملات خود ادامه می‌دهد و هیچ محدودیتی ندارد، بنابراین باید آمادگی بخش بهداشت را افزایش داد».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما