شناسهٔ خبر: 68072873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شکست سنگین زردها در ورزشگاهی که آسیایی نبود؛

سپاهان 1 شباب‌ 4: محصول مشترک نیازمند، یحیی و آزمون

سپاهان در شبی که چمن ورزشگاه نقش جهان فاجعه بار بود با 4 گل شکستی تلخ و شوکه کننده را متحمل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان با شروع بازی خیلی خوب ماموریت خود را برای پیروزی و رسیدن به بازی دوم مرحله پلی‌آف آغاز کرد و موفق شد در نیمه‌ای که برتری در مالکیت و ایجاد موقعیت با شاگردان مورایس بود، در دقیقه 45 روی شوت محمدمهدی محبی به گل برسد. البته این گل اگر وضعیت چمن ورزشگاه مناسب بود، تغییر جهت نمی‌داد و سنگربان حریف می‌توانست آن را مهار کند.

ویدئو: 349273

باشروع نیمه‌دوم بلافاصله پائولو سوسا برای تغییر جریان مسابقه دست به‌کار شد و سردار آزمون را در دقیقه 60 وارد زمین کرد که این تغییر خیلی زود جواب داد و مهاجم ایرانی شباب موفق شد با اولین لمس توپ خود گلزنی کند. 

پس از این گل بازیکنان شباب روحیه بالایی گرفتند ولی بازی پایاپای دنبال می‌شد و هر دو تیم می‌توانستند به گل دست پیدا کنند. البته که موقعیت‌های سپاهان بیشتر بود و لیموچی می‌توانست در دقیقه 1+90 دروازه حریف را باز کند و حساب کار به سود تیم مورایس تمام شود. 

2064303

با این حال تلاش دو تیم در 90 دقیقه به تساوی یک بر یک انجامید تا کار در وقت‌های اضافی دنبال شود. در وقت‌های اضافی در حالی که بازی پایاپای بود، اشتباه نیازمند در پاس رو به عقبی که حنانوف برای او ارسال کرده بود سبب شد یحیی الغسانی از راه برسد و در دقیقه 102 گل دوم نماینده امارات به ثمر رسید.

پس از این گل روحیه بازیکنان سپاهان فرو پاشید و در شرایطی که چمن ورزشگاه نقش جهان اجازه ایجاد سرعت در مسابقه را گرفته بود، این یحیی یوری بود که گل سوم را پس از گرفتن توپ از صالح حردانی در زمین خودی و طی کردن مسافتی طولانی از روی خط محوطه جریمه به ثمر رساند. 

2064302

درنهایت سپاهان که دیگر نایی برای ادامه مسابقه نداشت گل چهارم را هم در دقیقه 120 توسط یحیی الغسانی دریافت کرد تا با شکستی تلخ و غیرمنتظره و شوکه‌کننده به سطح دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برود.

با گزارش زنده این دیدار همراه ورزش‌ سه باشید.

سه‌شنبه 16 مردادماه 1403

ورزشگاه نقش جهان

تعداد تماشاگر: چیزی حدود ۵۰ هزار نفر از اولین بازی فصل سپاهان استقبال کرده‌اند که رقم قابل توجهی است.

داور: کیم جونگ هیوک ( کره جنوبی) 

کمک‌ها: پارک یونیونگ و ژانگ ژونگ‌پیل ( کره جنوبی) 

داور چهارم: سیتلین ولادیسلاو (ازبکستان)

🟡 ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، حسین گودرزی، امین حزباوی (آریا سرشوق، دقیقه 112)، وحدت حنانوف، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی (رضا شکاری، دقیقه 70)، محمدجواد آقایی پور، محمدمهدی محبی (مهدی لیموچی، دقیقه 80) و کاوه رضایی (رضا اسدی، دقیقه 70).

2064191

سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب شباب الاهلی:

حسن حمزه، بوگدان پلانیچ، رنان ویکتور، لیما (سردار آزمون، دقیقه 61)، کائونان (حارب عبدالله، دقیقه 61)، لوکا میلیووجویچ (یوری، دقیقه 90+1)، عید خمیس (کارتابیا، دقیقه 61)، بدر ناصر (ولید عباس، دقیقه 105+4)، یحیی الغسانی، بالا گیلهرمه و برنو لموس کاسکاردو.

2064192

سرمربی: پائولو سوسا

🟡 اخطار ها:

🟨 محمد کریمی، دقیقه 22

🟨 آریا یوسفی، دقیقه 45+3

🟨 رضا اسدی، دقیقه 90+6

🟨 وحدت حنانوف، دقیقه 90+4

️ شرح گل:

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۴۵ بازپس‌گیری توپ توسط دابو و پاسی که به محبی رسید با شوت از راه دور او همراه شد که شوت او پس از برخورد به زمین در محوطه جریمه تغییر جهت داد و گلر حریف نتوانست واکنشی برای جلوگیری از باز شدن دروازه‌اش داشته باشد.

ویدئو: 349255

شباب الاهلی (۱-۱): در دقیقه ۶۲ سردار آزمون بلافاصله پس از ورود به زمین از یک توپ سرگردان در محوطه جریمه نهایت استفاده را برد و با چرخشی دیدنی با اولین لمس توپ خود دروازه نیازمند را فرو ریخت.

ویدئو: 349264

شباب الاهلی (۲-۱): در دقیقه ۱۰۱ اشتباه پیام نیازمند روی پاس رو به عقبی که وحدت حنانوف برای او ارسال کرده بود با فرصت طلبی یحیی القسانی و توپ ربایی این بازیکن به گل دوم نماینده امارات تبدیل شد.

ویدئو: 349271

شباب الاهلی (۳-۱): در دقیقه ۱۰۸ یوری پس از اشتباه صالح حردانی و لو دادن توپ از میانه زمین صاحب توپ شد و پس از حرکت در عرض و جا گذاشتن وحدت حنانوف با بغل پا گل سوم را وارد دروازه پیام نیازمند کرد.

ویدئو: 349274

 
شباب الاهلی (4-1): در حالی که بازیکنان سپاهان دیگر امیدی برای بازگشت به بازی نداشتند و سراپا حمله بودند، یک ضدحمله دیگر ترتیب داده شد و اینبار یحیی الغسانی ساده‌ترین کار ممکن را کرد و با یک بغل پا از روی خط دروازه سنگر نیازمند را فرو ریخت.

ویدئو: 349282

لحظات حساس:

دقیقه ۱: کاوه رضایی پس از گرفتن پاس اشتباه حریف از میانه زمین به سمت دروازه شباب الاهلی شوت زد که توپ او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۷: شوت سرکش صالح حردانی با اختلاف زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸: شوت سنگین محبی در میانه راه به مدافع شباب الاهلی برخورد کرد در غیر این صورت دروازه این تیم باز می‌شد.

دقیقه ۹: آریا یوسفی با پشت سر گذاشتن چند بازیکن چیزی نمانده بود گل اول بازی را ثبت کند.

دقیقه ۱۳: بالا مهاجم الشباب الاهلی چیزی نمانده بود روی اشتباه برایان دابو دروازه پیام نیازمند را باز کند.

دقیقه ۳۳: شوت کاوه رضایی روی ضربه ایستگاهی با فاصله کمی به شکل خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۳۴: اشتباه سنگربان شهاب الاهلی در خروج از دروازه می‌توانست کار دست او و تیمش بدهد ولی سپاهانی‌ها نتوانستند در شلوغی پشت محوطه جریمه از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

دقیقه ۴۵+۱: ضربه سر خطرناک مهاجم شباب الاهلی با اختلاف ولی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

تیم فوتبال سپاهان روی گل به هنگام محمدمهدی محبی با پیروزی به رختکن رفت.

دقیقه ۵۲: تیم فوتبال شباب الاهلی موقعیت مناسبی برای گل تساوی داشت که مدافعین سپاهان اجازه ندادند کار آنها تکمیل شود.

دقیقه ۵۸: شوت مدافع الاهلی از فاصله زیادی زده شد اما به شکل کاملاً خطرناکی از کنار دروازه نیازمند در حالی که شیرجه بلندی زده بود به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: شوت خطرناک کاوه رضایی با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: دو برزیلی تیم فوتبال شباب الاهلی چیزی نمانده بود که گل دوم را هم به ثمر برسانند ولی پاس لیماس در دهانه دروازه از مقابل پاهای بالا عبور کرد.

دقیقه ۸۴: نفوذ و شوت حردانی روی پاس تماشایی و دقیق محمد کریمی با جای‌گیری خوب گلر حریف به جایی نرسید.

دقیقه ۱+۹۰: مهدی لیموچی در موقعیت بسیار فوق‌العاده‌ای برای گل‌زنی قرار گرفت ولی ضربه او را سنگربان حریف دفع کرد.

دقیقه ۴+۹۰: ضربه سر امین حزباوی روی کرنر ارسالی در حالی که از سنگربان حریف کاری ساخته نبود در کمال بدشانسی به تیرک خورد و به زمین برگشت.

بازی با تساوی یک - یک به وقت‌های اضافی کشیده شد.

دقیقه ۹۲: سپاهان روی یک ضربه کرنر بار دیگر تا آستانه گل‌زنی پیش رفت ولی در ابتدا ضربه شکاری و سپس ضربه آکروباتیک رضا اسدی به گل نرسید.

دقیقه 102: تیم فوتبال سپاهان روی اشتباهی که پیام نیازمند در کنترل توپ داشت گل دوم را هم دریافت کرد.

️ حواشی:

* نکته ویژه مسابقه این است که بدون استفاده از فناوری وی ای آر برگزار می‌شود و این موضوع در نشست خبری با اعتراض مورایس هم مواجه شد.

* مهم‌ترین نگرانی پیش از برگزاری این مسابقه وضعیت چمن ورزشگاه نقش جهان است که اصلا شرایط خوبی ندارد.

* سردار آزمون به تازگی به اردوی شباب الاهلی اضافه شده و در ترکیب اصلی حضور ندارد. 

* مورایس در این مسابقه با محرومیت سه بازیکن مهم خود که محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و هادی محمدی هستند اقدام به انتخاب ترکیب اصلی کرده است.

* هواداران سپاهان جو فوق‌العاده‌ای را در ورزشگاه نقش جهان به راه انداخته‌اند.

2064177 * سردار آزمون در ترکیب اصلی شباب الاهلی حضور ندارد ولی در هنگام گرم کردن چهره او کاملاً پرنشاط بود.

* سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون هر دو ایرانی نماینده امارات در این مسابقه در ترکیب اصلی حضور ندارند. البته سعید عزت‌اللهی مصدوم است ولی آزمون در نیمه‌ دوم به احتمال زیاد وارد زمین خواهد شد.

* در دقیقه ۲۵ داور کره‌ای به دلیل گرمای شدید هوا وقت استراحتی کوتاه در نظر گرفت.

* عقب افتادن شهاب الاهلی سبب شد که پائولو سوسا زودتر از آنچه تصور می‌شد سردار آزمون را از دقیقه ۶۰ وارد زمین کند.

* به نظر می‌رسد یکی از هواداران سپاهان به دلیل حساسیت بازی دچار مشکل شده و به همین دلیل آمبولانس در مقابل جایگاه هواداران مستقر شده تا به وضعیت او رسیدگی کند.

* یکی دیگر از هواداران سپاهان نیز در ضلع غربی استادیوم دچار مشکل شده و اورژانس حاضر در استادیوم در حال رسیدگی به وضعیت او است.

شرح بازی:

سپاهان در نیمه‌اول مالک توپ و زمین بود. شاگردان مورایس در این نیمه چندین موقعیت خوب گلزنی ایجاد کردند و تیم حریف تنها دو موقعیت داشت که مجموع این اتفاقات منجر به پیروزی یک بر صفر سپاهان شد.

با شروع نیمه دوم تیم شباب تمام تلاش خود را به کار گرفت ولی آنها در ایجاد موقعیت ناکام بودند تا اینکه آزمون وارد زمین شد و با اولین لمس توپ خود گلزنی کرد. نیمه‌دوم با همین نتیجه تمام شد و کار به وقت‌های اضافی و اتفاقاتی کشید که باور کردنی نبودند. 

با شروع نیمه اول وقت‌های اضافی گل دوم تیم حریف روی اشتباه بازیکنان سپاهان به ثمر رسید و از این به بعد بود که روحیه نماینده ایران فرو پاشید و یدگر شاهد بازی منظمی از سوی شاگردان مورایس نبودیم تا گل‌های سوم و چهارم تیم حریف هم پس از اینکه کار به وقت‌های اضافی کشیده شده بود از راه برسد.

🥇 بهترین بازیکن:

یحیی الغسانی با ثبت دو گل ستاره تیمش در این مسابقه مهم و سرنوشت‌ساز بود.

اتفاق ویژه: 

وضعیت چمن ورزشگاه نقش جهان روی گل اول سپاهان و گل دوم شباب الاهلی تاثیر مستقیم گذاشت تا بتوان از آن به عنوان اتفاق ویژه مسابقه نام برد.

نظر شما