شناسهٔ خبر: 68064821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در انتظار اولین آرایش مورایس در سپاهان

ترکیب سپاهان برابر شباب الاهی امارات (احتمالی)

تیم فوتبال سپاهان امروز در اولین بازی فصل به مصاف شباب الاهلی امارات می‌​رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های پلی‌آف اولین دوره لیگ نخبگان آسیا، امروز از ساعت ۱۹:۴۵ تیم‌های سپاهان ایران و شباب الاهلی امارات در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند. سپاهان در حالی در اولین بازی تاریخ لیگ نخبگان آسیا از شباب الاهلی میزبانی می‌کند که نسبت به فصل گذشته تغییر زیاد و البته مهمی داشته است و باید دید ژوزه مورایس در اولین بازی فصل از چه نفراتی در ترکیب اصلی خود به عنوان جایگزین‌های بازیکنانی مثل مغانلو، رضاییان و احمدزاده بهره می‌برد.

بازگشت نیازمند به چارچوب دروازه سپاهان

دروازه‌بان ملی پوش سپاهان فصل گذشته را با نیمکت نشینی در دو بازی آخر جام حذفی برابر گل‌گهر و مس رفسنجان به پایان رساند. او اما به احتمال فراوان فصل جدید را با حضور در ترکیب برابر شباب الاهلی امارات آغاز خواهد کرد و امیدوار است با عملکرد قابل قبول و بسته نگه داشتن دروازه مقابل مهاجمان زهردار حریف مثل سردار آزمون و یحیی الغسانی، کمک ویژه‌ای به صعود سپاهان کرده باشد.

خط دفاعی که کاملاً جدید است

با توجه به محرومیت همزمان سه مدافع مرکزی سپاهان یعنی سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و هادی محمدی، و البته جدایی میلاد زکی‌پور و رامین رضاییان، ترکیب چهار نفره خط دفاعی سپاهان از بازیکنانی تشکیل می‌شود که در همین تابستان جذب شدند. با توجه به شرایط موجود محمد امین حزباوی و وحدت حنانوف در قلب دفاع سپاهان حضور خواهند داشت و در دو سمت خط دفاع صالح حردانی و حسین گودرزی به کار گرفته خواهند شد، هرچند احتمال استفاده از آریا یوسفی در دفاع کناری هم وجود دارد.

فقر شدید هافبک در میانه میدان

با جدایی نفراتی مثل حسین نژاد، احمدزاده و نورافکن، تنها مهره‌های شاخص خط میانی سپاهان محمد کریمی و برایان دابو هستند که البته نیاز سپاهان را برای بازی پلی‌آف برآورده می‌کنند اما اگر در فرصت باقیمانده سپاهان در جذب هافبک خارجی ناکام بماند، در طول فصل قطعاً از این ناحیه ضربه می‌خورد. با وجود کریمی و دابو، خط هافبک سه نفره سپاهان در بازی با شباب الاهلی احتمالاً با رضا شکاری تکمیل می‌شود. البته نفراتی مثل رضا اسدی، مهدی لیموچی و عباس حبیبی نیز می‌توانند در میانه میدان به کار گرفته شوند.

کاوه، رهبر خط آتش سپاهان

با جدایی شهریار مغانلو و با توجه به بازی‌های تدارکاتی سپاهان در تابستان، به نظر می‌رسد کاوه رضایی جایگزین مغانلو در نوک خط حمله سپاهان باشد. رضایی که قدرت تمام کنندگی بهتری نسبت به مغانلو دارد در دو سمت خود به احتمال فراوان مهدی لیموچی و رضا اسدی را خواهد داشت. محمد مهدی محبی و آریا یوسفی نیز دیگر وینگرهایی هستند که مورایس می‌تواند در خط حمله از آنها سود ببرد. همچنین جواد آقایی‌پور که در انتقالی پر سر و صدا به سپاهان پیوست نیز گزینه جانشین کاوه رضایی در نوک خط حمله است، در صورتی که مورایس بخواهد از تک مهاجم در این بازی استفاده کند.

ترکیب احتمالی سپاهان برای دیدار با شباب الاهلی امارات

پیام نیازمند، وحدت حنانوف، محمد امین حزباوی، حسین گودرزی، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، رضا شکاری، مهدی لیموچی، رضا اسدی و کاوه رضایی

نظر شما