شناسهٔ خبر: 68070265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست جمعیت هلال احمر اردستان:

هلال احمر اردستان ۴۳۰۰ نفر عضو دارد

اردستان-سرپرست جمعیت هلال احمر اردستان گفت: این نهاد در شهرستان ۴ هزار و ۳۰۰ نفر عضو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید زارعی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به‌مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: دوره‌های طرح اوقات فراغت جمعیت هلال‌احمر در شهرستان اردستان شروع شده و در این طرح ۱۲ دوره کمک‌های امداد اولیه، ۱۲ دوره مخاطرات و ۱۲ دوره پایه داوطلبی برگزار شده که حدود ۳۰۰ نفر تاکنون در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری دوره باید از استان مجوز گرفت و داوطلب برای برگزاری دوره نیز در شهرستان بسیار است، افزود: دوره‌های اوقات‌فراغت شامل کلاس‌های خیاطی، نقاشی، سفالگری، شمع‌سازی و گلدوزی در شهرستان اردستان برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر اردستان با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر در روز نوزدهم مرداد، خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هلال‌احمر شهرستان اردستان که در سامانه ثبت شده‌اند حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر است که حدود یک‌هزار و ۱۴۴ نفر آن واجد شرایط برای شرکت در انتخابات مجمع عمومی هستند و این مجمع متشکل از دو قسمت شورای اجرایی و بازرسی است.

زارعی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر شهرستان اردستان یک تیم کامل امدادی ۳۳ نفره برای مقابله با حوادث و مدیریت بحران دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچکدام از شعب جمعیت هلال‌احمر استان و حتی کشور، آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی را ممکن است برای مقابله با شرایط بحرانی نداشته باشند و حتماً باید از شعبه‌های تابع و معین خود کمک بگیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر اردستان اضافه کرد: هلال‌احمر شهرستان با استفاده از تجهیزات و نیروهای امدادی خود آمادگی مقابله با بحران‌ها تا ۸۰ درصد دارد و سپس برای ادامه باید از کمک شعبه‌های معین استفاده شود برای مثال در سیل مهاباد اردستان ۶ تیم امدادی اعزام شدند که ۳ تیم از اردستان بودند همچنین دو تیم امدادی از شهرستان را در محل خود شهرستان آماده‌باش داشتیم.

زارعی با اشاره به اجرای طرح مرهم زائر در راستای جمع‌آوری دارو برای کمک به موکب‌های اربعین، گفت: طرح ملی قدم به قدم در مسیر بهشت نیز در پیش داریم که یازدهم تا پانزدهم شهریور اجرا می‌شود.

به گفته وی، در ایام پایانی ماه صفر اعضای جمعیت هلال‌احمر در مسیر منتهی به حرم امام رضا مشغول خدمت به زائران خواهند بود که از اردستان بین سه تا پنج نفر اعزام خواهند شد.

نظر شما