شناسهٔ خبر: 68070203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صرفه‌جویی برق در ادارات هرمزگان به ۳۸ مگاوات رسید

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه مدیریت مصرف برق و اعمال قانون در ادارات پرمصرف استان با جدیت ادامه دارد، گفت: مدیریت مصرف برق در بیش از ۵۳۰ اداره دولتی و موسسه‌های ‌عمومی استان اعمال شده و صرفه جویی در این ادارات به ۳۸ مگاوات رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، محمد کریمی روز سه شنبه با اشاره به روزهای گرم تابستان و افزایش مصرف برق در استان خاطرنشان کرد: بانک‌ها، موسسه‌های عمومی و ادارات دولتی از جمله مراکز پرمصرف برق در هرمزگان هستند که کاهش ساعت کاری این مراکز تاثیر بسزایی در کاهش پیک مصرف برق داشته است اما همچنان لازم است با اعمال مدیریت و بدون اغماض نسبت به برخورد با ادارات بدمصرف و پرمصرف برخورد شود.

وی شمار مشترکان اداری پرمصرف در هرمزگان را حدود ۵۲۰ اداره دولتی و موسسه عمومی اعلام کرد و گفت: در عین حال قدردان همکاری و تعامل اداراتی که قانون را رعایت کرده و با خاموش کردن اسپیلیت‌های اضافی و خارج کردن دستگاه های پرمصرف از مدار با ما همکاری داشتند، هستیم و تا پایان روزهای گرم مرداد و شهریور انتظار داریم این تعامل و هم افزایی تداوم داشته باشد.

شمار مشترکان اداری پرمصرف در هرمزگان حدود ۵۲۰ اداره دولتی و موسسه عمومی اعلام شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان همچنین با یادآوری این‌که براساس مصوبات ابلاغی ادارات باید در ساعات کاری ۴۰ درصد و پس از پایان وقت اداری ۷۰ درصد از مصرف خود را نسبت به مصرف پایه سال ۱۴۰۰ کاهش دهند، از آن مشترکان اداری که هنوز خود را ملزم به اجرای این مصوبه نکرده‌اند، خواست به‌منظور پیشگیری از قطع برق خود با صنعت برق همکاری کنند.

کریمی با اشاره به لزوم ضرورت توجه بیشتر نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی در این زمینه، تاکید کرد: تاکنون ٧٠ درصد از مشترکان بزرگ اداری شامل نهادهای عمومی و اداری مجهز به کنتور هوشمند شده و از این طریق بر رعایت مدیریت مصرف ادارات نظارت شده و امکان قطع برق اداراتی که بعد از ۲ بار اخطار هنوز در اجرای مدیریت مصرف برق شان همکاری نمی‌کنند، از راه دور وجود دارد.

صرفه جویی ۱۲ مگاواتی واحدهای صنعتی هرمزگان در مصرف برق

وی همچنین به تعامل و مدیریت بار در صنایع و واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: از مجموع یک هزار و ۷۳۲ واحد صنعتی فعال در هرمزگان که اعمال مدیریت کرده‌اند و برای صرفه جویی در مصرف برق صنایع پیشقدم شده‌اند ۱۲ مگاوات برق در این تعرفه صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ادامه داد: مدیریت مصرف در ۲ سال گذشته موجب عبور استان هرمزگان از بحران کمبود برق شده و امسال علاوه بر تحقق این هدف، با نگاه ویژه صنعت برق به واحدهای تولیدی،‌ این واحدها نیز با کمترین آسیب مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: بدون افزایش قابل توجه تولید انرژی الکتریکی و مدیریت مصرف نمی‌توان از بحران برق در فصل گرم سال عبور کرد ولی سیاست‌های دولت نشان داد که مدیریت مصرف درست، نقش بسزا و همسنگ با افزایش تولید در تامین برق کشور دارد.

نظر شما