شناسهٔ خبر: 68069339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

شمار شهدای نوار غزه به ۳۹هزار و ۶۵۳ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار، اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶۲۳ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای اشغالگر صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۳ مورد کشتار علیه مردم غزه شدند که در نتیجه آن ۳۰ نفر شهید و ۶۶ نفر دیگر هم مجروح شدند.

طبق این گزارش، با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار ۶۵۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۱ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.

با گذشت ۳۰۵ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم تاکنون اهداف اعلام شده خود را محقق نکرده و روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه امروز در گزارشی به مشکلات مجروحان و بیماران فلسطینی در نوار غزه با توجه به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و کمبود شدید دارو و مواد غذایی به علت محاصره این منطقه پرداخت و از این وضعیت به عنوان «مرگ تدریجی» مجروحان و بیماران و جنایت جنگی تمام عیار رژیم صهیونیستی یاد کرد.

این سازمان اعلام کرد: نوار غزه روزانه شاهد جان باختن بیماران و مجروحان است و این امر در نتیجه محاصره و ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود دارو و لوازم پزشکی به این منطقه و نابودی بخش بهداشت ایجاد شده است.

این سازمان افزود: محرومیت از درمان و تغذیه ضروری و مواد دیگر که کسی برای بقا از آن‌ها بی‌نیاز نیست، مرگ تدیجی همه کسانی را رقم زده که از حملات مستقیم رژیم اسرائیل جان به در برده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما