شناسهٔ خبر: 68069260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مازندران تاکید کرد

استفاده از ظرفیت دریا در جهت توسعه اقتصاد دریامحور

سپیده پورشعبان

استاندار مازندران با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت دریا در توسعه اقتصاد دریامحور گفت: پروژه‌های زیادی در راستای سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریا محور اجرا شده است که مازندران به عنوان دبیرخانه دائمی این سیاست‌ها است.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری امروز در حاشیه بازدید از چند پروژه گردشگری، عمرانی و تولیدی که با حضور تعدادی از مدیران کل برگزار شد، با اشاره به بازدید از پروژه بزرگ گردشگری در نوشهر، اظهار کرد: این طرح بزرگ می‌تواند به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی در اقتصاد دریا محور نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذار این پروژه افزود: مشکلات مطرح شده در شورای مربوطه در استانداری مطرح خواهد شد تا در سالی که بنام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است این مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه به بازدید از یک مجموعه گردشگری و اختلاف بین دو دستگاه آب منطقه‌ ای و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: قرار بر این شد جلسه مشترکی بین دو دستگاه در استانداری برگزار و اختلافات رفع شود تا سرمایه گذار دچار چالش نشود.

استفاده از ظرفیت دریا در جهت توسعه اقتصاد دریامحور

استاندار مازندران به درخواست ایجاد تله کابین از سوی سرمایه گذار در دریاچه ارواح اشاره کرد و یادآور شد: قرار است مراحل اقدامات قانونی با مدیران مربوطه از جمله محیط زیست و منابع طبیعی انجام شود.

نوری با اشاره به بازدید از پروژه پرورش ماهی در قفس در نوشهر، متذکر شد: همه این پروژه‌ها در راستای سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریا محور است که استان مازندران به عنوان دبیرخانه دائمی این سیاست‌ها است.

وی بر استفاده بیشتر از ظرفیت دریا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر چندان از ظرفیت دریا استفاده نمی‌شود شاید بتوان بخشی از جابجایی مسافر را از امکانات دریا استفاده کرد که باید زیرساختهای لازم فراهم شود.

استاندار مازندران بر استفاده از ظرفیت دریا جهت پرورش ماهی در قفس با هدف تامین نیازهای داخلی و صادرات در نوشهرتاکید کرد و یادآور شد: طی این مدت با توجه به تلاش فرماندار نوشهر در این زمینه رشد خوبی را شاهد بودیم.

نوری خاط نشان کرد: باید تلاش شود تا امسال به هدف ۱۰۰ قفس برای پرورش ماهی‌های در قفس برسیم و پرورش در رودخانه را به سمت پرورش در دریا سوق دهیم زیرا هم بازدهی بهتری دارد و هم به جهت خوراک نیز از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار است.

استفاده از ظرفیت دریا در جهت توسعه اقتصاد دریامحور

وی تاکید کرد: اولین اقدامی که انجام می‌شود در راستای حفظ محیط زیست است و هر طرحی که قرار است اجرایی شود مجوز زیست محیطی آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظر شما