شناسهٔ خبر: 68069007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۴۲ نفر در هرمزگان بر اثر گرمازدگی راهی بیمارستان شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۴۲ نفر بر اثر شدت گرمای ۱۵ روز گذشته این استان در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۴۲ نفر بر اثر شدت گرمای ۱۵ روز گذشته این استان در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص علایم گرمازدگی توضیح داد: سردرد، اضطراب، تنفس سریع، ضربان قلب بالا، قرمزی صورت و در حالت پیشرفته اختلال در بینایی، شنوایی و هوشیاری، توهم، اسپاسم عضلانی و تشنج از جمله این علایم است.

کمالی با بیان اینکه مهم‌ ترین توصیه ما پیشگیری از بروز گرمازدگی است، اضافه کرد: برای این کار باید شهروندان و هم استانی ها به ویژه سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران مزمن در ساعت های اوج گرما ۱۱ تا ۱۷ از خانه خارج نشوند.

وی ادامه داد: بهتر است در زمانی که با فرد گرمازده مواجه می شوید از اسفنج یا پارچه خیس برای خنک کردن وی استفاده کرده و با اورژانس ۱۱۵ برای انتقال فرد گرمازده به مراکز درمانی تماس گرفته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله قلبی و دیابت که بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند باید بیشتر مراقب بوده و تا حد امکان از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی توصیه کرد: هرمزگانی ها در این روزها تا حد امکان از فعالیت زیاد در هوای گرم خودداری کنند، مایعات بیشتر مصرف کنند و لباس های با رنگ روشن بپوشند، و خودروهای خود را در شرایط سایه قرار دهند تا دچار گرمازدگی ناگهانی نشوند.

نظر شما