شناسهٔ خبر: 68068453 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اوج حساسیت در فوتبال زنان: خشم و هیاهو

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: نیمه‌نهایی فوتبال زنان در المپیک پاریس به مرحله‌ای انتقام جویانه تبدیل شده است.
به گزارش ''ورزش سه''، رقابت‌های فوتبال زنان در المپیک پاریس به اوج حساسیت خود رسیده است و حالا دو دیدار نیمه نهایی امروز برگزار خواهد شد. برخلاف رقابت‌های فوتبال مردان در المپیک که تیم‌ها با بازیکنان جوان خود در میدان حاضر می‌شوند و همین موضوع از حساسیت مسابقات می‌کاهد؛ تیم‌های ملی زنان با اسکوآد اصلی خود در این تورنمنت حاضر می‌شوند و رقابت نفس‌گیری را برای فتح جام قهرمانی دنبال می‌کنند. آمریکا پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان در جهان که در ادوار المپیک هم موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی شده امروز به مصاف زنان آلمان خواهد رفت. دومین مصاف مهیج امروز هم یک دیدار سوپرکلاسیک بین تیم‌های ملی زنان برزیل و اسپانیا است تا تکلیف دومین تیم فینالیست المپیک پاریس هم مشخص شود. نکته جالب تقابل این تیم‌ها با یکدیگر در مرحله گروهی مسابقات است!

آمریکا – آلمان: نبرد انتقام و انگیزه
مصاف آمریکا و آلمان، نبرد تیم‌هایی هست که در هفت دوره برگزاری المپیک تجربه کسب طلا را دارند. زنان آمریکا چهار بار و زنان آلمان یک بار! تیم ملی زنان آلمان در مرحله گروهی المپیک پاریس موفق به کسب دو پیروزی مقابل زامبیا و استرالیا شدند تا جواز صعود به دور حذفی را به دست بیاورند اما آن‌ها در همین مرحله گروهی شکست سختی را مقابل آمریکا متحمل و با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب این تیم شدند. آلمان در آن مسابقه عملکرد ناامید کننده‌ای از خود نشان داد و اسیر انگیزه بسیار زیاد آمریکا برای اثبات قدرت خود شد. آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی به سختی و در ضربات پنالتی از سد کانادا گذشتند و  حالا در نیمه نهایی ۹۰ دقیقه برای انتقام از تنها تیمی که موفق به شکست آن‌ها شده؛ فرصت دارند، تیمی که بعد از یک سال سخت و رو به افول، حالا دوباره تحسین همه را برانگیخته است.

آمریکا در مرحله گروهی المپیک پاریس سه پیروزی بی‌حرف و حدیث برابر زامبیا، استرالیا، آلمان کسب کرد اما در یک چهارم به سختی از سد ژاپن در وقت‌های اضافه گذشت. آن‌ها در هر چهار مسابقه‌ای که در این تورنمنت پشت سر گذاشته‌اند؛ پیروز میدان بوده‌اند و به جهت درهم کوبیدن آلمان در مرحله گروهی، با غرور بیشتری وارد نبرد با این تیم خواهند شد. شاگردان اما هیس در این تورنمنت به جز قهرمانی یک هدف مشخص دیگر هم دارند؛ ''اثبات قدرت فوتبال زنان آمریکا به جهان بعد از پشت سر گذاشتن یک جام جهانی ناامید کننده، هدف مهم دختران آمریکایی در این رقابت‌هاست.''

برزیل – اسپانیا؛ مارتا و لاروخا دوباره به هم رسیدند!
برزیل و اسپانیا هم دقیقا مثل آلمان و آمریکا در دور مقدماتی هم‌گروهی بودند و نبرد جذابی را مقابل هم پشت سر گذاشتند. مسابقه‌ای که البته به جز دو گل اسپانیا، یک اخراج دراماتیک را هم به همراه داشت. اخراج مارتا، اسطوره برزیل از آن مسابقه که آخرین تورنمنت خود را با تیم ملی برزیل پشت سر می‌گذارد؛ مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت و بسیاری این تصور را داشتند که این آخرین حضور او در مستطیل سبز بوده که با تلخی همراه شده است اما حالا مارتا دوباره اینجاست، دقیقا مقابل اسپانیا!

اسپانیا، تیم شماره یک جهان بعد از پشت سر گذاشتن یک جام جهانی فراموش نشدنی و کسب نخستین قهرمانی خود، حالا به دنبال اولین قهرمانی در المپیک نیز است. آن‌ها در دور گروهی ژاپن، نیجریه و برزیل را از پیش برداشتند و در یک چهارم نهایی هم توانستند کلمبیا را شکست دهند تا راهی نیمه نهایی شوند و دوباره مقابل برزیل قرار بگیرند. اسپانیا به همراه آمریکا تنها تیم‌های این جام هستند که همه مسابقات خود را تا مرحله نیمه نهایی با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و حالا می‌خواهند با حفظ این رکورد فینالیست شوند.

در مقابل اما برزیل با کسب دو پیروزی مقابل نیجریه و ژاپن راهی دور حذفی رقابت‌ها شد و سپس با از پیش رو برداشتن فرانسه، به نیمه نهایی رسید تا آماده یک نبرد انتقام‌جویانه مقابل قهرمان جهان شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما