شناسهٔ خبر: 68067973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش:

اربعین فضای خوبی برای تبیین فعالیتهای فرهنگی در کشور است

جانعلی‌پور گفت: اربعین فضای بسیار مهمی برای تبیین فعالیتهای فرهنگی در کشور است. اصل پیاده روی خود سازنده است و جوانان بهره‌های فراوانی از آن می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «اسماعیل جانعلی‌پور» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری اظهار داشت: این انجمن به دنبال اجرای رویداد‌های صرف نیست. زیرا رویداد‌هایی که برگزار می‌شود یک طراحی دارد که پرداختن به مضمون و محتوا در آن مهم و قابل توجه است.

جانعلی‌پور افزود: اربعین فضای بسیار مهمی برای تبیین فعالیتهای فرهنگی در کشور است. اصل پیاده روی خود سازنده است و جوانان بهره‌های فراوانی از آن می‌برند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: ما در مرز‌هایی که تردد اصلی است موکب‌هایی تدارک دیدیم و تلاش کردیم که در آن فعالیتهایی که ناظر به خود دانش آموزان باشد صورت گیرد.

وی با اشاره به تدارک اردویی برخی از استان‌ها خاطرنشان کرد: این اردو‌ها ضوابط فنی دارد که با رعایت تمامی اصول ضروری برگزار می‌شود. ضمن اینکه پنج استان‌ هرکدام به صورت مستقل تدارک دیدند.

جانعلی‌پور اضافه کرد: تلاش ما این است استان‌ها در مقطع تابستان به خصوص در مرداد ماه دو اردوی مجزا با عنوان طلایه‌داران برگزار کنند و در کل ۶۴ اردو باید برگزار شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: برنامه‌های جامعی داریم که بحث اردوی اربعین بخشی از این اردو‌ها است. اما وظیفه اصلی آماده‌سازی دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی در مهرماه است.

وی عنوان کرد: اردو یکی از راهبرد‌های اصلی برای تربیت است. زیرا اردو بسته جالبی از فعالیت‌های مختلف است که شامل اردو‌های روزانه تا چندین روزه است.

جانعلی‌پور تصریح کرد: پرداختن به زنان و همسران شهدا از جمله دیگر کار‌های ما است که برای پسران، شهدای دانش آموز و برای دختران، زنان مجاهد مد نظر قرار می‌گیرد. ضمن اینکه اقدامات نهایی ما برای شهدای دانش آموز در نهایت با برگزاری یک اردو در مشهد مقدس به پایان می‌رسد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش افزود: انجمن بر این باور است که با یک تبیین درست از میدان و روایت درست از وقایع و حوادث گام بزرگی برای جلوگیری از یاس و ناامیدی دانش آموزان می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: تمرکز ما بر این است که در فضای رسانش، دانش آموزانی تربیت شوند که در میان روایت‌های مختلف، روایت اصلی و درست را تشخیص بدهد. تمرکز جدید مدرسه بر روی توانمندی دانش آموزان در فضا‌های داخل و خارج از مدارس است.

جانعلی‌پور خاطرنشان کرد: گام دوم انجمن، صرفا توانمندسازی نیرو‌های ما نیست بلکه ایجاد فضایی است که دانش آموزان ما موضوعات و مسائل را برای هم سن و سالان خودشان تبیین کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما