شناسهٔ خبر: 68067913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم | استاندار مازندران: به معنای واقعی از ظرفیت‌های دریای خزر استفاده نمی‌شود

نوشهر- ایرنا - " یوسف نوری" استاندار مازندران روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های "مارینای خزر، مجموعه گردشگری آویدر و پرورش ماهی در قفس" در نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید بیشتر از ظرفیت دریا استفاده کنیم که اکنون از این ظرفیت استفاده نمی شود و برای تحقق این مهم نیازمند تامین زیرساختها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بسیاری از کشورهای جهان سهم عمده ای از تولید ناخالص ملی خود را از دریا تأمین می کنند. در این میان ویتنام و سپس چین با بیش از ۵۰ درصد، در صدر قرار دارند. ایران نیز حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی خود را از دریا تأمین می کند که با توجه به پتانسیل های موجود در کشور، رقم پایینی تلقی می شود.

۴۷۳ کیلومتر از ساحل دریای خزر در مازندران وجود دارد که برابر با ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور است، با اقدامات صورت گرفته اکنون ۴۲۴ کیلومتر از سواحل دریای مازندران در این استان آزادسازی شده است.

مازندران با دارا بودن ۴۷۰ کیلومتر ساحل و میزبانی ۱۶ شهر ساحلی این استان از مسافران و گردشگران از تجهیزات به روز تفریحی، تجاری و تولیدی محروم بود که دولت با عزمی جدی در حال رفع این کمبود است.

سالانه حدود ۴۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد مازندران می شوند اما به خاطر ضعف زیرساخت اقتصاد دریا محور که در این استان مورد بی توجهی قرار گرفته بود نمی توانند از امکانات تفریحی مناسب برخوردار شوند.

نظر شما