شناسهٔ خبر: 68066873 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

بلاگر دختر گیلانی در آسمان بر اثر سکته درگذشت

تابناک

چند نفر گفتند آیلار ضربه خورده است؛ اما رسانه‌های محلی علت مرگ را ایست قلبی اعلام کردند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته، رسانه‌های محلی گیلان، خبر فوت بلاگری به نام آیلار غلامپور را منتشر و علت مرگ را ایست قلبی اعلام کردند. آیلار یک بلاگر طنزپرداز گیلانی اهل شهر سنگر در نزدیکی رشت بود. این دختر ۲۵ساله با بلاگر‌های دیگر و به زبان گیلکی ویدئو‌های طنز می‌ساخت و از رستوران‌ها، کافه‌ها و مشاغل دیگر تبلیغ می‌گرفت.

یکی از همین تبلیغ‌ها، مربوط به یک صفحه آموزش پرواز با پاراگلایدر و پاراموتور بود، همان‌جایی که ادعا می‌شود آیلار جان خود را حین تمرین از دست داده است. با این‌حال، شبهاتی درباره مرگ او به وجود آمده که خانواده و دوستان او از پزشکی قانونی درخواست کالبدشکافی کرده‌اند.

از آخرین استوری‌هایی که آیلار در صفحه خود منتشر کرده، مشخص است که او در حال رفتن به محل تمرین بوده. البته او در ویدئوها، به این مسئله اشاره می‌کند که قرار نیست، امروز تمرین پرواز کنند و تمرینات خود را روی زمین انجام می‌دهند. در این استوری‌ها، چند باری به اینکه اعصابش خرد است اشاره می‌کند، به اینکه چند ساعت برق رفته و موبایلش خاموش شده بود.

قبل از آن هم، در یک لباس مشکی از خود ویدئویی گذاشته بود و می‌گفت: «امروز احساس می‌کنم خوشگل شدم. حالا ببینم چه بلایی قراره سرم بیاد، انقدر از خودم تعریف می‌کنم.» آیلار به تمرین رفت و بعد از آن، استوری دیگری منتشر نکرد. فردای آن روز، یعنی روز گذشته، دوستان او و صفحه اینستاگرامی کلاس پاراگلایدر اعلام کردند آیلار جان خود را از دست داده است.

با این‌حال، پزشکان علت مرگ این بلاگر را ایست قلبی اعلام کرده‌اند. وقتی حال او بد شده، او را به نزدیک‌ترین بیمارستان، یعنی بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه رساندند، اما قبل از رسیدن به بیمارستان، او جان خود را از دست داده است.

نظر شما