شناسهٔ خبر: 68066696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سناتور جمهوریخواه: سرویس مخفی تا حد مرگ نگران تکرار ترور ترامپ است

تهران-ایرنا- سناتور جمهوریخواه آمریکا گفت: سرویس مخفی تا حد مرگ نگران است که سوء قصد به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دوباره اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، جاش هاولی با حضور در برنامه شبکه خبری فاکس نیوز افشاگرهای جدیدی را درباره تلاش برای سوء قصد به جان ترامپ مطرح کرد.

این سناتور جمهوریخواه از ایالت میسوری دوشنبه شب گفت که با افشاگرانی صحبت کرده که به او اطلاعاتی را درباره مامور اصلی حفاظتی در گردهمایی شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) داده اند.

این سناتور گفت مامور اصلی محافظت از مکان برپایی این گردهمایی، فردی بی تجربه و بی کفایت است و در کارش به بی کفایتی شناخته می شود.

وی به نقل از افشاگران سرویس مخفی آمریکا افزود که این فرد حتی پروتکل های عادی امنیتی را نیز رعایت نکرده است.

هاولی افزود: این مامور سرویس مخفی حتی کارت شناسایی افراد را چک نکرده و از ماموران سرویس مخفی استفاده نکرده و افرادی که در آنجا بودند ماموران امنیت داخلی بوده اند.

این سناتور آمریکایی خاطرنشان کرد که برخی از ماموران سرویس مخفی نیز از عملکرد مدیریت این سازمان در تیراندازی به ترامپ ناراضی هستند.

هاولی گفت: افشاگرانی از سرویس مخفی بیرون می آیند زیرا آنها نمی توانند عملکرد رهبری این تشکیلات را باور کنند. آنها نمی توانند باور کند که سرویس مخفی برای ریشه کن کردن این ضعف خود اقدامی انجام نمی دهد.

این سناتور جمهوری خواه افزود: راستش را بخواهید آنها تا حد مرگ نگران تکرار این ترور هستند. ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق دوباره رخ دهد و باید با حقایق مواجه شویم.

هاولی پس از این مصاحبه، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، نامه کوبنده ای را که برای رونالد ال رو، مدیر اجرایی سرویس مخفی آمریکا ارسال کرده بود، منتشر کرد.

وی در این نامه خواستار ارائه اطلاعاتی درباره علت انتصاب مامور ویژه محافظت از مکان گردهمایی ترامپ و رعایت نکردن پروتکل های امنیتی شد.

هاولی از مدیر اجرایی سرویس مخفی خواست همزمان با تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده، فورا همه مسئولیت های مامور مذکور را سلب کند.

در وسط گردهمایی ترامپ در پنسیلوانیا، توماس ماتئو کروک با اسلحه از پشت بام به ترامپ شلیک کرد که تیر از بغل گوش او عبور کرد و یکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی کشته شد. این جوان ۲۰ ساله دو نفر دیگر را نیز مجروح کرد اما خود او نیز توسط ماموران سرویس مخفی کشته شد.

به دنبال این حادثه جمهوریخواهان و دموکرات ها در هفته های گذشته ماموریت سرویس مخفی را در انجام وظایف خود مورد بررسی دقیق قرار داده اند.

نظر شما