شناسهٔ خبر: 68065594 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نوشتاری از رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاران مدافع حق ثابت کردند در خطرناک‌ترین میدان‌ها حضور دارند

غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی، نوشتاری را در تبریک روز خبرنگار نوشته و در اختیار ایبنا قرارداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی، نوشتاری را در تبریک روز خبرنگار نوشته و در اختیار ایبنا قرارداده است.

او در این یادداشت آورده است: «امسال روز خبرنگار در ایران در حالی گرامی داشته می‌شود که بیش‌از ۱۶۰ خبرنگار با اهدای جان جان خود در دفاع از مردم مظلوم فلسطین ثابت کرده‌اند برای آگاهی از حقیقت حاضرند در خطرناک‌ترین میدان‌ها حضور پیدا کنند و به انجام رسالت انسانی خود برای آگاهی‌بخشی به جهانیان بپردازند.

جا دارد به روان پاک همۀ آن‌ها درود بفرستیم و برای همۀ خبرنگارانی که از حق و حقیقت دفاع می‌کنند، به‌ویژه اهالی رسانه در کشور عزیزمان ایران آرزوی سربلندی و توفیق کنیم.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی با گرامیداشت یاد و خاطرۀ همۀ شهدای رسانه، به‌ویژه شهید صارمی و تبریک هفدهم مرداد، روز خبرنگار، امیداور است خبرنگاران گرامی که بیش‌از هر دیگران با زبان و خط فارسی سروکار دارند، در اجرای وظایف رسانه‌ای خود، در پاسداری از این سرمایه‌های ملی و هویت‌بخش پیشگام باشند.»

نظر شما