شناسهٔ خبر: 68065479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک سوم از جاده‌های تربت‌حیدریه نیازمند بهسازی است

تربت‌حیدریه -ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: دستکم ۲۵۰ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان معادل یک سوم از راه‌های تربت‌حیدریه نیازمند تعمیر و بهسازی است.

صاحب‌خبر -

علی اصغر کرباسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان تربت حیدریه به ترمیم، خط کشی، ایمن سازی، اصلاح تابلوها و نصب علائم نیاز دارد.

وی بیان کرد: وضعیت ایمنی راه‌های شهرستان تربت‌حیدریه رضایت بخش نبوده و برای این منظور هر ساله بایستی نیازهای بودجه‌ای در راستای تردد ایمن مردم تامین شود.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به برآوردهای انجام شده هزینه نگهداری یک سوم از کل راه‌های این شهرستان مستلزم تامین اعتبار بیش از ۶۳ میلیارد تومانی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هرساله حدود ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز در کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص می یابد که بسیار کمتر از نیازمندی‌ حوزه نگهداری راه ها بوده و از چالش های مهم به شمار می‌رود.

کرباسی گفت: این محدودیت های اعتباری از جمله دلایلی است که موجب می شود نتوان میزان رضایت مندی بهره برداران از راه‌ها را افزایش داد.

بر اساس اطلاعات منتشره میزان برخورداری راه آسفالته در تربت حیدریه ۹۸ درصد راه های این شهرستان را شامل می‌شود که این شاخص در استان خراسان رضوی ۹۴.۲ درصد است.

از مجموع ۷۷۰ کیلومتر راه‌های شهرستان تربت حیدریه، حدود ۵۰۰ کیلومتر به راه‌های روستایی اختصاص دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما