شناسهٔ خبر: 68065436 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

فصد خون بهتر است یا زالو درمانی؟ کدوم زودتر نتیجه میده؟

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

چکیده : فصد خون بهتر است یا زالو درمانی؟ این سؤالی است که همواره ذهن افراد را به خود مشغول کرده است. محل و مواضعی که می‌توان در آنها از این دو روش درمانی بهره برد، با یکدیگر متفاوت هستند و در نتیجه، تأثیرات مختلفی را نیز با خود به همراه می‌آورند. توجه به این تفاوت‌هاست که مشخص می‌‌کند کدام روش برای کدام افراد مناسب‌تر خواهد بود.

از قدیم‌ الایام تا به حال زمانی که افراد دچار بیماری‌های مختلف می‌شدند، این اتفاق را ناشی از به هم خوردن مزاج‌ها می‌دانستند. متخصصان برای رفع این مشکل راه‌های درمانی بسیاری را پیشنهاد می‌کردند. یکی از این راه‌ها انجام فصد خون و دیگری زالو درمانی بود که این تدابیر امروزه نیز انجام می‌شود؛ اما سؤالی که همواره ذهن افراد را به خود مشغول کرده است این بوده که فصد خون بهتر است یا زالو درمانی؟ در این مطلب ما سعی کرده‌ایم به بررسی زوایای مختلف این دو روش درمانی قدیمی بپردازیم. اگر شما هم چنین سؤالی را در ذهن دارید، تا انتهای متن با ما همراه باشید تا به جواب برسید.

فصد خون چگونه درمانی است؟

فصد خون توسط پزشک یا پرستار آموزش دیده در محیطی بهداشتی انجام می‌شود. پزشک ابتدا محل مناسب برای فصد را مشخص کرده و سپس با استفاده از تیغ جراحی استریل، برش کوچکی در رگ ایجاد می‌کند. مقدار خونی که باید خارج شود، به تشخیص پزشک و وضعیت جسمی بیمار بستگی دارد. فصد خون با روش پزشکی نوین با کمک آنژیوکت مخصوص و کیسه فصد خون نیز انجام می شود. در این روش احتمال وجود خونریزی ثانویه و عفونت بسیار کمتر است.

در پاسخ به سؤال فصد خون بهتر است یا زالو درمانی؟ باید گفت که هر کدام از این روش‌های درمانی مزایای خاص خود را دارند و هر کدام برای افراد و شرایط خاصی مناسب هستند. 

فواید فصد خون

در این درمان باید به اندازه مورد نیاز، خون از بدن فرد خارج شود. با این کار افرادی که دارای کلسترول خون هستند، شاهد خواهند بود که میزان کلسترول آن‌ها پایین می‌آید و سموم بسیاری از بدن آن‌ها دفع می‌شود. در اصطلاح خون فرد پالایش شده و همین امر باعث می‌شود افرادی که از کلسترول و فشار خون بالا رنج می‌برند، طی این پروسه درمانی حال بهتری را تجربه کنند.

به نقل از سایت خوزنیوز یکی دیگر از فواید فصد خون کاهش غلظت خون می باشد. او در مطلب معجزه فصد خون برای غلظت خون در این باره گفته است:

فصد خون یا Bloodletting یک راهکار درمانی برای کاهش غلظت خون به شمار می‌آید که تاریخچه آن به هزاران سال پیش در سرزمین بزرگ چین برمی‌گردد. گفته می‌شود که فصد خون برای غلظت خون مناسب است و می‌تواند به افرادی که با این موضوع درگیر هستند یاری برساند. در زمان انجام فصد، مقداری از خون شما از بدن خارج خواهد شد. این امر به سادگی منجر به کاهش میزان غلظت خون می‌شود و در نتیجه فشار وارد شده به سیاهرگ‌ها و مویرگ‌ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

زالو درمانی چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه بررسی اینکه فصد خون بهتر است یا زالو درمانی، باید به روند اجرای زالو درمانی نیز بپردازیم. به گفته سایت دکتر تو درباره روش انجام زالو درمانی:

معمولا پوستی که قرار است زالو روی آن قرار گیرد، باید تمیز و عاری از هرگونه موادی باشد. زالوها باید از قبل شسته و تمیز شوند. پس از آماده‌سازی، زالوها روی پوست قرار داده می‌شوند و به طور طبیعی به پوست چسبیده و شروع به گاز گرفتن و خون‌ریزی می‌کنند. زمانی که زالوها سیر شدند، به طور معمول خودبخود از پوست جدا می‌شوند. پس از جدا شدن زالوها، منطقه مورد درمان تمیز می‌شود.

فواید زالو درمانی برای بدن

یکی از مهم‌ترین خواص زالو درمانی برای بدن، تأثیرات مفید آن روی پوست است؛ لذا در پاسخ افرادی که سؤال می‌کنند فصد خون بهتر است یا زالو درمانی، باید گفت که اگر برای مشکلات پوستی اعم از لک صورت، جوش و عارضه‌های دیگر قصد درمان دارید، قطعاً استفاده از زالو برای شما مناسب‌تر است؛ چراکه این حیوان سموم داخل خون را به خود جذب کرده و آن سموم را از بدن شما خارج می‌کند. سایت theleechclinic.com درباره فواید زالو درمانی برای بدن گفته است:

During feeding, a number of enzymes present in the leech saliva are injected into the human host. These enzymes help boost the host’s immune system. In addition, they improve the circulation of blood in the tissues, stimulate cells to work more efficiently, and enhance overall wellbeing.

ازآنجاکه زالو حین انجام کار موادی را به بدن فرد وارد می‌کند که خاصیت ضدالتهابی و ضد درد دارند، برای درمان درد در نواحی سر، پا، زانو، کمر و دیگر موارد مفید است. گذاشتن زالو در این مناطق می‌تواند دردهای آن نواحی را به شکل خوبی کاهش دهد. همچنین موارد دیگری مانند واریس نیز با زالو درمانی قابلیت بهبودی بسیار خوبی دارند.

تفاوت‌ فصد خون و زالو درمانی

حال زمان مناسبی است که به پاسخ کامل سؤال فصد خون بهتر است یا زالو درمانی؟ بپردازیمبهتر است بدانید که محل و مواضعی که می‌توان در آنها از این دو روش درمانی بهره برد، با یکدیگر متفاوت هستند و در نتیجه، تأثیرات مختلفی را نیز با خود به همراه می‌آورند. توجه به این تفاوت‌هاست که مشخص می‌‌کند کدام روش برای کدام افراد مناسب‌تر خواهد بود.

  • محلی که در زالو درمانی به آن نفوذ می‌شود، مربوط به سطح دوم بدن است. زالو به این نواحی وارد می‌شود و خون را از این سطح خارج می‌کند؛ اما در فصد مستقیماً دسترسی به ورید وجود دارد و خون‌گیری به صورت عمقی صورت می‌گیرد.
  • در زالو درمانی خون کثیف از بدن خارج شده و توسط زالو مکیده می‌شود؛ اما در فصد خون به طور کلی بنا به نظر پزشک از بدن خارج خواهد شد.
  • در زالو درمانی علاوه بر خروج خون، مواد موجود در بزاق زالو نیز به بدن وارد می‌شوند که خواص بسیاری دارند؛ اما در فصد تنها خون خارج شده و چیزی به بدن افزوده نمی‌شود.
  • در بسیاری از مناطق بدن می‌توان از زالو استفاده کرد؛ ولی در فصد تنها نقاط خاصی است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

فصد خون بهتر است یا زالو درمانی

برای دانستن اینکه فصد خون بهتر است یا زالو درمانی، لازم است ابتدا بدانید که مشکل و بیماری شما چیست؟ چراکه فصد یا زالو درمانی هر کدام برای مشکلات خاصی مفید واقع می‌شوند. برای نمونه، در صورتی که مشکلات پوستی دارید یا از دردهای مفصلی مانند کمر، زانو، پا و سردردهای میگرنی رنج می‌برید، زالو درمانی برای شما بسیار مناسب است؛ اما در صورتی که مشکلات فشار خون، کلسترول یا بالا بودن سطح آهن در بدن را دارید؛ حتماً باید خدمات فصد خون را دریافت کنید.

انجام فصد خون در منزل

مجموعه خدمات پرستاری و پزشکی در منزل یارا درمان با داشتن تجهیزات تخصصی کامل و بهره گیری از پزشکان مجرب، خدمات درمانی کاملی را در منزل به شما بیماران گرامی ارائه می‌دهد. با توجه به معایناتی که در محل صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که برای شما فصد خون بهتر است یا زالو درمانی، سپس خدمات درمانی به صورت تخصصی و کامل در همان جا ارائه خواهند شد.

جمع بندی

شاید تصور شود که فصد خون یا زالو درمانی مربوط به زمان‌های گذشته بوده و با پیشرفت علم دیگر کارآمد نیستند؛ اما باید بدانید که این راهکارها با توجه به علم پزشکی امروز نیز بسیار کارآمد شناخته می‌شوند و مورد تأیید پزشکان نیز هستند؛ اما برای اینکه بدانید برای درمان بیماری شما فصد خون بهتر است یا زالو درمانی، این مورد را پزشکان مجرب مجموعه یارا درمان با بررسی وضعیت و معاینه شما در محل تشخیص خواهند داد و مناسب‌ترین درمان را به شما عرضه خواهند کرد.

نظر شما