شناسهٔ خبر: 68065161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر تعاون روستایی استان زنجان:

استفاده از فن‌آوری‌های روز موجب افزایش بهره‌وری تولید می‌شود

فاطمه آزادی

مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: در روستای توده‌بین، در راستای افزایش عملکرد و بهره‌وری باغ‌های انگور، در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۰ تن انواع کودهای آلی و زیستی در ۸۰ هکتار از اراضی زیر کشت انگور اختصاص یافته است. 

صاحب‌خبر -

روح‌الله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اختصاص کود با هدف بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک و در نتیجه افزایش جذب مواد غذایی انجام شده است. انتظار می‌رود با این اقدام، کیفیت و کمیت محصول تولیدی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته باشد.

وی درباره پایش ماهواره‌ای توسط این تعاونی، بیان کرد: در راستای ارتقای سطح مدیریت باغ‌ها و با هدف بهره‌گیری از فناوری‌های نوین کشاورزی دقیق، قراردادی شش ماهه با یک شرکت دانش‌بنیان بسته شده است. بر اساس این قرارداد، اطلاعات دقیق و جامعی از جمله نیاز آبی، وضعیت کلروفیل (سبزینه)، رشد و تراکم محصول انگور و سایر شاخص‌های مهم باغبانی به‌صورت ماهانه از طریق پایش ماهواره‌ای در اختیار شرکت تعاونی قرار خواهد گرفت تا بر اساس آن، تصمیم‌گیری‌های مدیریتی بهینه‌تری اتخاذ شود. 

او افزود: استفاده از فن‌آوری‌های روز موجب افزایش سرعت و دقت دستیابی به اطلاعات و افزایش بهره‌وری تولید خواهد شد که امید است این تعاونی با استفاده از این روش، موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

انتهای پیام

نظر شما