شناسهٔ خبر: 68064937 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مناطق آزاد قشم ایران و دوبنا روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مسکو- ایرنا- سازمان منطقه آزاد قشم و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا فدراسیون روسیه تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با هدف جذب سرمایه‌گذاری متقابل و توسعه زیرساخت‌ها امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه ایرنا، این تفاهم‌نامه در حاشیه بازدید هیأت اعزامی از جزیره قشم از منطقه دوبنا در نزدیکی مسکو پایتخت روسیه به امضای ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و ایگور کوروگلوف معاون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا رسید.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه این آیین گفت: این تفاهم نامه در راستای توسعه روابط بین الملل جزیره جهانی قشم، توسعه همکاری سودآور و متقابل در زمینه مدیریت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی به امضا رسید.
راموز ادامه داد: نگهداری و توسعه زیرساخت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تبادل نظر و ارائه راه حل های تخصصی جهت همکاری دو منطقه در حوزه صنایع، حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری، فناوری و حفاظت از محیط زیست از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

مناطق آزاد قشم ایران و دوبنا روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

معاون سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا گفت: هر دو طرف علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری از جمله همکاری در حوزه کشتی سازی، انرژی، تولید دارو، هوش مصنوعی، تبادل اطلاعات در حین تحقیقات، ایجاد سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری در پروژه های علمی فشرده هستند.
وی افزود: این همکاری متقابل و سودمندی، باعث افزایش جذابیت سرمایه گذاری هر دو منطقه خواهد شد.
به گفته راموز، در نشست با مدیران منطقه ویژه دوبنا درباره مسائل مربوط به تامین مالی پروژه ها، سیاست های مالیاتی، تخصیص قطعات زمین برای ساخت و ساز شرکت ها، تجارت محصولات نوآورانه، توسعه روابط مشارکتی در ارائه اقدامات حمایتی دولتی از شرکت ها بحث و بررسی شد.
وی ادامه داد:‌ همچنین از چند شرکت تولیدی برخوردار از فناوری مدرن در منطقه ویژه دوبنا بازدید شد که همکاری با آنها می‌تواند زمینه‌ساز تجربه‌ای موفق برای انتقال دانش و فناوری باشد.
معاون سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد:‌ با توجه به روابط دوستانه و اشتراکات بسیار بین روسیه و ایران، این سازمان و منطقه ویژه دوبنا علاقه‌مندی خود را برای همکاری طولانی‌مدت در زمینه تبادل تجربیات و اطلاعات درباره جذب سرمایه‌گذاری و نیز اجرای پروژه‌های مشترک اعلام کردند.
بر اساس این گزارش،‌ منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا در نزدیکی مسکو پایتخت کشور روسیه میزبان شمار زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مناطق آزاد قشم ایران و دوبنا روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

هیأت منطقه آزاد قشم که درچارچوب یادداشت تفاهم همکاری میان مناطق آزاد دو کشور و با هدف توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری به روسیه سفر کرده است، در حاشیه این سفر با کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نیز ملاقات و گفت و گو کرد.
این هیأت قرار است به دعوت استاندار کراسنودار، برای امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی به این منطقه روسیه نیز سفر کند.
این تفاهم‌نامه قرار است در این سفر توسط شهرداران قشم ایران و کراسنودار روسیه به امضا برسد.
بنا بر این گزارش، کراسنودار و قشم هر دو جزو مناطق گردشگرپذیر محسوب می شوند و شرایط خوبی برای افزایش همکاری ها در این حوزه وجود دارد، علاوه بر این افزایش همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی از جمله برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک، افزایش تعاملات بین جامعه دانشگاهی و تیم های خلاق دو منطقه نیز از دیگر مواردی است که در تفاهم نامه پیش‌بینی شده است.


پیش از این،‌ سازمان منطقه آزاد قشم پارسال میزبانی هیأتی از مقام‌های روسیه بود که ضمن سفر به این جزیره واقع در خلیج فارس،‌ با ظرفیت‌های این منطقه آشنا شدند. در دیدار این هیأت،‌ عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر توسعه همکاری‌ها با کشور روسیه تأکید کرد.
پیش از این،‌ در جلسه وبیناری فی‌مابین کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با عادل پیغامی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، زمینه‌های توسعه همکاری‌های همه جانبه این جزیره با برخی از استان‌های روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما