شناسهٔ خبر: 68064575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان خرمدره به اتمام رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مرمت و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای والامقام شهرستان خرمدره به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

عباس برزگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان ۸ گلزار شهدا در روستاها و ۳ گلزار شهدای شهری دارد که مزار 99 شهید گرانقدر در این محل‌ها قرار داشته و همگی توسط بنیاد شهید و امورایثارگران ساماندهی شده است.

وی یادآور شد: ساماندهی مزار شهدا یکی از عناصر مهم و اصلی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌رود.

برزگر اظهار داشت: توجه به مسایل فرهنگی فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اولویت‌های محوری بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در این زمینه برنامه‌ها و اقدامات مختلفی طی سال جاری و در مناسبت‌های مختلف در جوار مزار مطهر شهدا اجرا شده و این اماکن را تبدیل به یک کانون فرهنگی معنوی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: برابر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گلزاهای مطهر شهدا واقع در شهرها جهت رسیدگی و نگهداری به شهرداری و گلزارهای شهدا در روستاها به بخشداری و دهیاران تحویل داده شده است.

برزگر با بیان اینکه در مجموع ۱۰۸ مزار در ۵۰ گلزار شهید در سطح استان زنجان نیاز به ساماندهی دارد، یادآور شد: ۲۶ مزار در ۶ گلزار شهید نیز در دست اقدام است.

نظر شما