شناسهٔ خبر: 68064337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر امنیت خوارکی و آشامیدنی کنگره اربعین

رضا پاکزاد

نشست امنیت مواد خوراکی و آشامیدنی در کنگره عظیم اربعین حسینی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام امروز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳،  در این نشست اظهار کرد: با توجه به برگزاری بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان در کربلای معلی و حجم بالای تردد زائران حسینی، نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی و حفظ سلامت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

دکتر هدایت حیدری‌زاده افزود: دانشگاه بر اساس رسالتی که دارد تأمین سلامت جامعه، به خصوص در این حرکت عظیم و جهانی امری حیاتی و ضروری است.

وی تصریح کرد: امسال همانند سال‌های گذشته پرسنل حوزه سلامت آمادگی لازم را برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این نشست، بیان کرد: باید نظارت با دقت و جدیت بیشتر بر مواد خوراکی و آب آشامیدنی و آشپزخانه‌های موکب‌ها صورت گیرد و سلامت زائران از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد باقر هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا، پخت غذا و بسته‌بندی و توزیع باید به‌گونه‌ای باشد که سلامت مردم و زائران تأمین شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: توصیه می‌کنم رابطان بهداشتی توسط موکب‌داران به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام معرفی شود که آموزش‌های لازم را دریافت کنند که سلامت مردم به مخاطره نیافتد.

دکتر علی نیکونهاد ادامه داد: تمامی مواد خوراکی که به زائران اهدا می‌شود باید بسته‌بندی باشد و موارد بهداشتی و ایمنی در مواظب باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پشه آئدس و احتمال شیوع بیماری تب دنگی باید کلیه ادارات دخیل، اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون دادستان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مباحث حساس رعایت موارد بهداشتی است و دانشگاه علوم‌ پزشکی ایلام در این سال‌ها در ایام اربعین زحمات زیادی کشیده است و گواه آن اوضاع مطلوب بهداشتی در مقایسه با کشورهای اطراف است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، رضا امیری‌مقدم افزود: شهرداری مهران و ایلام باید بیشتر از قبل پای کار باشند و همکاری بیشتری با معاونت بهداشتی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهران داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی ایلام با هیچ ارگان و نهادی که سلامت مردم را به مخاطره بیاندازند، مماشات نخواهد کرد و قطعاً با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجهه خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما