شناسهٔ خبر: 68063846 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

«توقف دوبله در محل توقف ممنوع» چقدر جریمه دارد؟

تخلف «توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع» در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران همچون بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

جدیدترین نرخ جرایم رانندگی از سوی پلیس راهور در خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد و یکی از موضوعات مورد توجه در حقوق شهروندی، رعایت نظم ترافیکی در معابر به خصوص در ساعات پیک شلوغی و ازدحام است.

در این میان تخلف «توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع» از جمله مواردی است که می‌تواند موجب از بین رفتن نظم ترافیکی در معابر به خصوص در ساعات پیک و در مناطقی مانند بازارها و اطراف مراکز خرید شود.

بر همین اساس، تخلف «توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع» در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در سایر شهرها، مبلغ جریمه برای این تخلف ۱۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی این مبلغ ۵۰ هزار تومان است.

پیش از این، این مبلغ جریمه، ۵۰ هزار تومان بوده و یعنی مبلغ این جریمه دو برابر شده است.

نظر شما