شناسهٔ خبر: 68063679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال پروژه آبرسانی در ماهنشان آماده بهره برداری است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۱۹ طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال در شهرستان محروم ماهنشان از توابع استان زنجان آماده بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

علی محمد نادرخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این طرح ها جمعیتی افزون بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان ماهنشان از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

وی اظهار داشت: آبرسانی به روستاهای مغانلو قره گل، بلندپرچین، قره ناس و سهند سفلی شامل احداث چهار رشته قنات، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه دستی، احداث بیش از هفت کیلومتر خط انتقال و اجرای عملیات برق رسانی از جمله طرح هایی هستند که در شهرستان ماهنشان آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای " اوچ طاش، چای کند، کپز " نیز از دیگر طرح های قابل بهره برداری در ماهنشان است که در این راستا یک حلقه چاه نیمه عمیق و ۲ حلقه چاه دستی حفر و تجهیز شده و ۲ کیلومتر خط انتقال نیز احداث شده است.

نادرخانی یادآور شد: طرح های آبرسانی به روستاهای اورجک، اینچه سعید نظام، مغانلو و قواق سفلی نیز با احداث بیش از پنج کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب مخزن، یک رشته قنات و حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق نیز از جمله طرح های آبرسانی در شهرستان ماهنشان است که مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح های آبرسانی به روستاهای قره درق، لرده شور، یوسف آباد، قوزلو، انگوران، ایده لو و گونای نیز با احداث بیش از ۱۲ کیلومتر خط انتقال و اصلاح شبکه، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه، بهسازی ۲ دهنه چشمه، احداث یک کیلومتر خط انتقال برق و احداث ۲ باب مخزن آماده بهره برداری است.

نارخانی گفت: طرح آبرسانی به شهر ماهنشان نیز با حفاری و تجهیز یک حلقه چاه اضطراری شامل احداث ۵۰۰ متر خط انتقال، خرید کانکس و برق رسانی نیز از دیگر طرح های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ماهنشان است.

نظر شما