شناسهٔ خبر: 68063461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه عرب زبان: مقامات صهیونیست از رفتارهای نتانیاهو سرخورده شده‌اند

تهران- ایرنا- یک رسانه عرب زبان نوشت: رفتارهای متناقض نخست وزیر رژیم صهیونیستی در موضوع توافق برای آزادسازی اسیران صهیونیست به نا امیدی و سرخوردگی مقامات این رژیم در داخل و خارج سرزمین های اشغالی منجر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از «عربی۲۱»، سه مقام اسرائیلی اعلام کردند که به خاطر نوع رفتار «بنیامین نتانیاهو» در برخورد با موضوع آزادسازی اسرای صهیونیست، در داخل و خارج سرزمین های اشغالی نیز از وی نا امید شده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی شنبه گذشته با انتشار محتوای سخنان علنی و محرمانه مسئولان این رژیم، از میزان شکاف میان نتانیاهو و ارتش پرده برداشتند.

در طول چهار هفته گذشته، سه مقام اسرائیلی مرتبط با مذاکرات، نسبت به سیاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نابود کردن فرصت های دستیابی به توافق ابراز نگرانی کردند.

یکی از این مقامات روز یکشنبه گذشته در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت: احساس می کنیم که نخست وزیر از تصمیم گیری جدی برای انجام توافق خودداری می کند و تمام تلاش خود را در این موضوع بکار نمی گیرد.

این انتقادات در حالی است که برخی هم پیمانان تندروی نتانیاهو در ائتلاف حاکم، به وی درباره پذیرش هرگونه توافقی که پیش از شکست مقاومت فلسطین، منجر به توقف جنگ شود، هشدار داده اند.

با وجود اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که همه تلاش های خود را برای آزادی اسیران این رژیم بکار بسته، اما برخی مسئولان و اعضای کابینه، او را به سنگ اندازی در مسیر توافق متهم می کنند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ و «رونین بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی (شاباک) رژیم صهیونیستی در جلسه روز چهارشنبه گذشته نسبت به پایبندی نتانیاهو به دستیابی به توافق ابراز تردید کردند.

گالانت به نتانیاهو اعلام کردکه شروط جدید وی، دستیابی به توافق برای آزادسازی اسیران را غیرممکن کرده است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات «طوفان الاقصی» و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم اسرائیل با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یاد شده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

نظر شما