شناسهٔ خبر: 68063091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش بینی آب و هوای هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد، صبح امروز_سه‌شنبه شانزدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز احتمال وقوع رگبار پراکنده باران در برخی نقاط مستعد شرقی و مرکزی استان وجود دارد.

وی افزود: بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک و ارتفاعات مرکزی، رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود، در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد که از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی ادامه داد: آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی نسبتاً مواج است، همچنین بیشینه سرعت باد در این نواحی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد که شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت‌وآمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن سایر شناورها اندیشیده شود، در این مدت، با ماندگاری رطوبت نسبی در منطقه، نوسان دمایی تغییرات چندانی ندارد.

نظر شما