شناسهٔ خبر: 68062743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در چهارماه اول امسال روی داد؛

رتبه یک خراسان رضوی در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری صنعتی کشور

لیلا قرایی ترشیزی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در چهار ماه اول امسال این استان در زمینه ایجاد اشتغال با تعداد ۹۷۳۰ اشتغال جدید و سرمایه‌گذاری ۱۱.۲ هزار میلیارد تومان در عملکرد صدور پروانه بهره‌برداری رتبه اول در کشور را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

امیر رضا رجبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به لحاظ تعداد صدور پروانه خراسان رضوی طی چهارماهه اول امسال ۱۴۸ مورد پروانه بهره‌داری ایجادی داشته که در این زمینه استان خراسان رضوی بعد از استان اصفهان با ۲۱۸ مورد، استان تهران با ۱۵۷ مورد و استان فارس با ۱۴۹ مورد، در رتبه چهارم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی رتبه اول سرمایه گذاری در عملکرد ۴ ماهه صدور پروانه بهره‌برداری را در مدت مزبور داراست، گفت: ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری صنعتی برای این تعداد مجوز صدور پروانه صورت گرفته است.

رجبی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در زمینه صدور پروانه، میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم. وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران برای رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصاد کشور اظهار کرد: همه ما باید برای رفع موانع تولید و بهبود مسیر کسب و کار در کشور تلاش کنیم.

مدیرکل صمت استان بیان کرد: به منظور حمایت از واحدهای صنعتی مشمول در مدت یادشده طی سال‌جاری در مجموع ۸۵ میلیون یورو معافیت مواد اولیه، تسهیل واردات تجهیزات و ارزش افزوده صادر شده است.

انتهای پیام

نظر شما