شناسهٔ خبر: 68062719 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل توانیر:

افزایش دمای هوا، تعطیلی شهرک‌های صنعتی را افزایش داد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: شهرک‌های صنعتی تا پیش از دوره اوج بار فعلی یک روز از طریق جابه‌جایی تعطیلات آخر هفته با صنعت برق همکاری داشتند که این میزان در هفته‌های گرم اخیر، به ۱.۵ روز افزایش‌یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از توانیر، در نشست با اعضای فراکسیون امنیت انرژی در خصوص مصارف بخش صنعتی ادامه داد: در این بخش بیش از ۹۰ درصد از مشترکان مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نیستند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی با وزارت صمت مقرر شده تا مصرف برق صنایع بزرگ با درنظرگرفتن شرایط تأمین کالا در بازار، کنترل شود.

مدیرعامل توانیر باره بخش خانگی خاطرنشان کرد: امسال با تلاش‌های انجام شده، با وجود افزایش تعداد مشترکان خانگی، مصرف این بخش هنوز به سطح مصرف سال ۱۴۰۰ نرسیده که این مهم تنها با اجرای برنامه‌های تشویق محور ممکن شده است.

رجبی مشهدی گفت: در بخش خانگی با استفاده از ابزارهایی مانند پاداش صرفه‌جویی و در کنار آن راه‌اندازی پویش باانرژی، جوایز ارزشمندی برای مشترکانی که مصارف خود را کاهش دهند، اختصاص‌یافته است.

وی ادامه داد: به‌طوری‌که تاکنون ۴۰ درصد از مشترکان مصارف خود را به‌صورت داوطلبانه کاهش داده و مشمول دریافت پاداش شده‌اند.

نظر شما