شناسهٔ خبر: 68062610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا: کره شمالی به میز مذاکره بازگردد

تهران – ایرنا – واشنگتن به دنبال استقرار ۲۵۰ پرتابه موشک بالستیک کره شمالی در نزدیکی مرزهای کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست تا اقدامات غیر سازنده را متوقف کند و به میز مذاکره بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پس از آنکه پیونگ‌یانگ در روزهای اخیر طی مراسمی ۲۵۰پرتابه موشکی را به واحدهای نظامی خود در مرز با کره جنوبی منتقل کرد، آمریکا روز گذشته (دوشنبه به وقت محلی) از کره شمالی خواست تا اقدامات «تحریک آمیز» و «غیر سازنده» را متوقف کند و به (میز) مذاکره بازگردد.

این گزارش می افزاید: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از آنکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مراسمی در مورد انتقال این پرتابگرها که از آن به عنوان «تسلیحات حمله محوری جدید» یاد شد، شرکت کرد، توقف چنین اقداماتی را خواستار شد.

بنابراین گزارش «متیو میلر» در جریان یک کنفرانس خبری در این باره گفت: «ما کره شمالی را ترغیب می کنیم تا به اقدامات تحریک آمیز (نظامی) و غیر سازنده ادامه نداده و به میز مذاکره بازگردد».

آمریکا: کره شمالی به میز مذاکره بازگردد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که کره شمالی با نظارت رهبر این کشور، ۲۵۰ پرتابگر موشک‌های تاکتیکی بالستیک را به مرزهای جنوبی منتقل کرد.

این خبرگزاری افزود که پرتابگرهای موشکی یادشده «یک سلاح تهاجمی تاکتیکی به‌روزشده» است که کیم آنها را «شخصا طراحی کرده است.»

بر اساس این گزارش، کیم در سخنانی گفت که این تسلیحات «بیانگر اراده قاطع حزب ما برای تقویت قابلیت‌های دفاعی است.»

انتقال این پرتابگرها به مرزهای جنوبی در حالی انجام می‌شود که روابط دو کره به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است.

نظر شما