شناسهٔ خبر: 68062251 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قطع برق ۷۵ شعبه بانک و دستگاه اجرایی پرمصرف در شهرستان‌های استان تهران

تهران- ایرنا- هم‌زمان با موج جدید افزایش دما در کشور برق ۷۵ شعبه بانک، اداره دولتی و دستگاه اجرایی پر مصرف پس از هشدار و اخطار قبلی به عالی‌ترین مقام آن دستگاه، قطع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «قاسم شهابی» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: بخش مشترکان اداری شاهد عدم همکاری مناسب در مدیریت مصرف برق هستیم؛ بنابراین شایسته است که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند و با به‌کارگیری راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق و همچنین استفاده از مولدهای اضطراری، مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران در روزهای اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰% نسبت به مصرف دوره مشابه سال پایه ۱۴۰۰ و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰% مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از مشترکان اداری تحت پوشش به‌صورت هوشمند و از طریق مرکز پایش این شرکت رصد می‌شوند.

شهابی گفت: همچنین کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران انجام بازدیدهای میدانی و سرزده از سایر مؤسسه‌ها و ادارات را در دستور کار دارند و در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف از سوی برخی از ادارات بی‌توجه، پس از هشدار و اخطار قبلی به عالی‌ترین مقام آن دستگاه، جریان برق آنها را قطع می‌کنند.

وی از همکاری همه مشترکان فهیم تحت پوشش این شرکت که با رعایت راهکارهای ساده این شرکت را در تأمین برق مستمر و پایدار در ساعات اوج بار یاری می‌کنند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها تا پایان تابستان گرم امسال ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، روز ۶ مردادماه مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفته بود: یک‌هزار مگاوات صرفه‌جویی ناشی از تعطیلی زودهنگام ادارات در روز جاری (شنبه) محقق شد.

نظر شما