شناسهٔ خبر: 68062249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ورود جهاد دانشگاهی استان مرکزی به حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: سهم جهاد دانشگاهی استان از مجموع تسهیلات جزء سه بند "ب" تبصره دو قانون بودجه ۳۵۰ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

زهره نعمتی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص سهم جهاد دانشگاهی استان مرکزی از تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: جهاد دانشگاهی جزو ۱۴ نهاد حمایتی منابع این تسهیلات است تا با کمک به اجرای این قانون به تحقق شعار سال کمک کند.

وی با بیان اینکه امکان اخذ این تسهیلات برای شرکت کنندگان در دوره‌های شغل محور و درآمدزای جهاد دانشگاهی فراهم شده است، سهم کل استان از این تسهیلات را ۱۲.۹۰۳ میلیارد ریال و سهم جهاد دانشگاهی استان از کل این مبلغ را ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

نعمتی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در استان و سهمیه دو هزار نفری استان در این طرح، گفت: در راستای فرایند اتصال به بازار متقاضیان در حوزه‌های شغلی قالی‌بافی، پوشاک، مینا، گیاهان دارویی، صنایع دستی، چرم و زیورآلات و عسل، ۱۱ شبکه‌ ایجاد و ۲۷ برند در حوزه‌های بسته‌بندی، چرم‌دوزی، فرش، صنایع دستی، خیاطی، بافت، انیمیشن و زیورآلات ثبت شد.

به گفته وی، افراد برای معرفی جهت دریافت تسهیلات می بایست مدارک حرفه ای مورد قبول سامانه مجوزهای اداره کل تعاون را داشته باشند و در این خصوص مدارک حرفه ای جهاددانشگاهی نیز پذیرفته خواهد شد. ۳۰ درصد این تسهیلات ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه هاست.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه حلقه مفقوده طرح مشاغل خانگی پرداخت تسهیلات بود، افزود: امسال با اختصاص سهمیه یاد شده، به رفع این خلاء کمک خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما