شناسهٔ خبر: 68062226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

واکنش سخنگوی شورای شهر به اظهارات مدیرکل محیط زیست استان اصفهان

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به اظهارات مدیر کل محیط زیست استان اصفهان نوشت: اگر با اهانت به من و همکارانم که منتخب مردم در شورای شهر هستیم مشکل نفس کشیدن مردم حل شده است، هیچ اشکالی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در واکنش به اظهارات اخیر مدیر کل محیط زیست استان اصفهان در صفحه شخصی خود نوشت:

«من که چیزی نیستم، شاید توفیق عنوان نوکر مردم هم زیاد باشد، اما مردم اصفهان بدانند تصاویر اسلایدهای بالا یعنی با مجوز و بی مجوز، به اعتراف کارکنان خود صنایع و این ادارات متولی، با انجام توسعه فعلی، فعالیت برخی صنایع آلاینده از جمله پالایشگاه در سال‌های آینده افزایش قابل توجهی دارد و هوایی نخواهد بود. رشد چشم‌گیر فیزیک کارخانه‌ها، نیروی انسانی و محصولات...

من توفیق داشتم که ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ خادم مردم در شورای شهر اصفهان شدم و در یکی از اولین نوبت نطق‌هایم در ۲۸ شهریور سال ۱۴۰۰ درباره آلایندگی صنایع مطالبه کردم، این روند پیگیری‌ها در ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ادامه داشته است. موضعم علیه توسعه صنایع را هم نه امروز که آبان ۱۴۰۲ رسمی و با جزئیات در روزنامه اصفهان زیبا بیان داشتم.

حالا اگر با اهانت به من و همکارانم که منتخب مردم در شورای شهر هستیم مشکل نفس کشیدن مردم حل شده است هیچ اشکالی ندارد. شما بهترین قاضی هستید و بدانید صدایی که باید روی صنایع آلاینده و چپاولگران آب و هوای شما بلند شود بخاطر مطالبه حق حیات مردم روی منتخب شما بلند شده و به اعضای شورا توهین و تهدید به شکایت می‌کند!

البته ناگفته نماند که پرونده این موضوع روی میز دستگاه‌های محترم نظارتی و دادستان دغدغه‌مند اصفهان باز است.

من برای ثبت در تاریخ این سوال‌ها را مجدداً می‌پرسم تا شاهدی باشد بر روزهایی که اصفهان نای نفس کشیدن ندارد… مثل امروز درست وسط #تابستان مثل زمستان پیش رو… مثل همیشه‌ای که علی‌رغم اینکه تابلوهای خاموش شده نشان نمی‌دهد، ولی شهر متوجه می‌شود که نفس کشیدن سخت است...

اعضای شورای شهر نه ۲ تَن که اکثریت یا اصلاً فقط خود من، با استناد به اظهارات مدیرکل محیط زیست استان (فیلم اظهارات موجود است) چند سوال پرسیدند؛ کاش در کنار توهین‌ها و کم لطفی‌ها پاسخ آن را نه به ما که نماینده مردمیم، بلکه پاسخ را مستقیماً به خود مردم که صاحب نفسان این شهرند بدهید:
۱. وضعیت شکایت شما بابت توسعه پالایشگاه چه شد؟
۲. چرا در مدت کوتاهی پس از شکایت شما، اعلام کردید پالایشگاه و فولاد از لیست آلاینده‌ها خارج می‌شوند؟
۳. دلیل احساس مسئولیت یکباره پالایشگاه و قرارداد ۱۰۰ میلیاردی با شما چه بود؟
۴. پالایشگاه مجوز زیست محیطی طرح‌های توسعه‌ای زیر ۵۰ کیلومتر از جمله RFCC را اخذ کرده است؟

قبلاً هم گفتم آماده‌ایم برای مردم و بخاطر اینکه نگویند بی‌غیرت‌ها بخاطر مصلحتشان ساکت بودند، هزینه بدهیم اما حق مردم را بگیریم!»

واکنش سخنگوی شورای شهر به اظهارات مدیرکل محیط زیست استان اصفهان

واکنش سخنگوی شورای شهر به اظهارات مدیرکل محیط زیست استان اصفهان

پی‌نوشت: در پاسخ به نطق من و تعدادی از همکارانم در شورای اسلامی شهر اصفهان ناظر به وضعیت آلایندگی هوا و توسعه صنایع آب‌بر و آلاینده در این شرایط پاسخی از سوی محیط زیست در رسانه‌ها منتشر شد و ضمن توهین و برخی اتهامات، به شکایت و پیگیری قضائی تهدید شدیم. بله توهین به ما و شکایت از ما منتخبان مردم بابت مطالبه و سوال به جای صنایع آلاینده و گردن‌کلفت‌های چپاول‌گر آب و هوای اصفهان!

به گزارش ایمنا، روز گذشته احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در واکنش به اظهارات برخی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفته بود: در خصوص مطالبی که آقایان شریعتی و صالحی اعضا محترم شورای شهر اصفهان در رابطه با توسعه پالایشگاه و عوارض آلایندگی در ایام اخیر مطرح کردند به استحضار مردم شریف اصفهان می‌رساند که بر خلاف اظهارات این دو تن، پالایشگاه اصفهان هیچگاه از فهرست صنایع آلاینده و عوارض آلایندگی خارج نشده و هم چنان در فهرست مربوطه قرار دارد و مستندات آن نزد معاون محترم امور عمرانی استاندار و اداره کل امور مالیاتی و دستگاه نظارتی سازمان بازرسی موجود است. فلذا انتشار خبر خروج پالایشگاه از لیست صنایع آلاینده، کذب محض، شایعه پراکنی و نشر اکاذیب توسط این افراد است که می‌بایست در مراجع قانونی پاسخگوی اظهارات خود باشند.

نظر شما