شناسهٔ خبر: 68062210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محافل صهیونیست:

روزهای سرنوشت‌سازی پیش رو داریم/ حزب‌الله به دنبال حمله بزرگ به اسرائیل

تهران- ایرنا- محافل رژیم صهیونیستی با اشاره به حتمی بودن واکنش ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کردند که روزهای سرنوشت سازی پیش رو دارند و اسرائیل در برابر چالشی بزرگ و بی سابقه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، اسرائیل این روزهای از بیم واکنش حتمی ایران در ترس و وحشت به سر می‌برد و منابعی در تل آویو این را اعلام کرده‌اند.

رسانه های مختلف سناریوهای احتمالی از جمله سناریوی روز قیامت، یعنی نابودی رژیم اشغالگر را مطرح می کنند.

منابع امنیتی و سیاسی آگاه در تل آویو اعلام کردند که واکنش از جانب ایران، حزب الله و دیگر گروه‌های وابسته به تهران طی روزهای آتی حتمی است.

همچنین تحلیلگر «هاآرتص» گفت: بسیار بعید است که ایران از تهدیدات خود دست بکشد و به همین دلیل اسرائیل در برابر چالشی بزرگ و بی سابقه قرار دارد.

در همین حال، منابع صهیونیست اعلام کردند که واکنش ایران و حزب الله طبق برآوردهای نظامی و امنیتی در رژیم اسرائیل حتمی است اما زمان و حجم این واکنش معلوم نیست.

در این راستا یک مسئول صهیونیست نیز اذعان کرد: اگر اسرائیل از چند جبهه و به شکل سریع در معرض حمله قرار بگیرد، اسرائیل و آمریکا به سختی می توانند با آن مقابله کنند و از این رو باید منتظر کشته و زخمی ها باشیم. ما در روزهای سرنوشت سازی به سر می‌بریم.

این مسئول صهیونیست مدعی شد: با این حال اسرائیل در صورتی توان واکنش شدید را خواهد داشت که از حمایت جهانی برخوردار باشد.

از سوی دیگر مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که حزب الله به دنبال حمله بزرگ به اسرائیل است و این حملات به اهداف نظامی محدود نخواهد شد.

این مسئولان امنیتی همچنین درباره واکنش ایران نیز بیان کردند که ایران هنوز حجم واکنش خود به ترور اسماعیل هنیه را اعلام نکرده است.

به گزارش رای الیوم، از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به سرزمین های اشغالی لغو کرده و یا کاهش داده اند. «مری ریگیو» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی از «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم خواسته که هواپیماهای نظامی باری را برای بازگردانیدن اسرائیلی ها از فرودگاه کشورهای جهان به فرودگاه بن گورین اختصاص دهد.

رای الیوم همچنین با اشاره به افزایش فروش مولدهای برقی در سرزمین های اشغالی به نقل از منابع صهیونیست نوشت: فروش ژنراتورها به علت امنیتی به شدت افزایش پیدا کرده است. به گفته «لیرون کاتز»، از مسئولان صنعت برق رژیم اسرائیل، از زمان حادثه «مجدل شمس» تقاضا برای مولد برق افزایش داشته و این روند بیشتر هم خواهد شد.

منطقه مجدل شمس در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه بتازگی شاهد وقوع انفجاری بود که در پی آن ۱۲ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. در پی این انفجار، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» از رهبران ارشد حزب الله روز به روز افزایش می‌یابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد به شهادت رسید.

فواد شکر از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان نیز سه‌شنبه شب گذشته در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور ترور شد.

نظر شما