شناسهٔ خبر: 68061906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت کانون‌های مساجد خوزستان در خدمت به زائران اربعین

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از مشارکت گسترده کانون‌های مساجد استان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این کانون‌ها با راه‌اندازی موکب‌هایی، خدماتی همچون اسکان، پذیرایی، خدمات فرهنگی و رفاهی ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و حماسه میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: از هفته گذشته پیاده‌روی کاروان‌های اربعین حسینی در قالب مشایه‌الحسین در استان آغاز شده و امشال شاهد حضور گسترده‌تر مردم استان و اجرای مراسم‌ها و باکیفیت‌تر بودن خدمات بودیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: اگرچه هوا گرم‌تر شده ولی این امر مانع از زیارت عاشقان سیدالشهدا (ع) و حضور میلیونی مردم از جای‌جای استان و کشور در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی نشده است.

وی گفت: در خوزستان از ابتدای سال جلسات ستاد اربعین حسینی برگزار شده و هماهنگی‌های لازم برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران صورت گرفته است و در این میان بیشتر کانون‌های مساجد استان در مسیر زوار به سمت مرزهای شلمچه و چذابه خدمات شایانی را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: کانون‌های مساجد از ورودی‌های استان و مسیر زائران به سمت مرزها با راه‌اندازی موکب‌هایی خدماتی همچون اسکان زوار در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها، اطعام و پذیرایی از زوار، خدمات درمانی، خدمات فرهنگی، رفاهی و ... ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه یک سری از کانون‌های مساجد استان نیز در خارج از مرز‌های استان و در مسیر نجف به کربلا در قالب موکب‌هایی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: با همکاری ادارات مربوطه شاهد حضور مبلغان و کاروان‌های قرآنی در موکب‌ها هم در داخل کشور و هم در کشور عراق هستیم.

مرزهای چذابه و شلمچه دو گذرگاه مرزی خوزستان است که در ایام اربعین حسینی هزاران زائر از سراسر کشور از این 2 پایانه عبور می‌کنند.

انتهای پیام/735/.

 

نظر شما