شناسهٔ خبر: 68061864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

استاندار لرستان عنوان کرد؛

‌تخصیص بودجه برای پروژه‌های کانون پرورش فکری لرستان پیگیری می‌شود

لرستان -استاندار لرستان گفت: برای تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه‌های در دست ساخت کانون پرورش فکری و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در استان پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، ابوطالب شفقت عصر دوشنبه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان ضمن ابراز خرسندی از تلاش و فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون در جامعه استان افزود: در کانون کودکان اندیشه‌ورزی را فرا می‌گیرند و در کنار فعالیت‌های فکری و پرورشی شرایط مهارت‌آموزی و کارآفرینی نیز برای اعضای کانون پرورش فکری به‌ویژه نوجوانان فراهم است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت کار فرهنگی افزود: برای قشر آینده‌ساز جامعه باید برنامه داشته باشیم و زمینه رشد آنها را فراهم کنیم و در این زمینه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار آموزش و پرورش نقش مهمی را برعهده دارد.

وی عنوان کرد: تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه‌های در دست ساخت کانون و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در استان لرستان پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و کلاس‌های اوقات فراغت و پروژه‌های در دست ساخت کانون در استان لرستان ارائه داد.

۳ مرکز فرهنگی هنری کانون در لرستان نیاز به تخصیص بودجه برای تکمیل دارند

رضا داوری با بیان اینکه ۳ مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان‌های خرم‌آباد، نورآباد و کوهدشت در دست ساخت است که برای سرعت بخشیدن به روند تکمیل این ساختمان ها نیاز به تخصیص بودجه و حمایت‌های استانی است، افزود: ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهرها و روستاهای سراسر استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: امانت کتاب و برگزاری ویژه برنامه‌های کتاب‌محور، جشنواره‌های استانی مختلفی مانند جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی، نمایش، برنامه‌های علمی و پژوهشی از جمله فعالیت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان است و امسال شاهد رشد چشمگیری در زمینه جذب عضو به‌ویژه نوجوانان و امانت کتاب در استان بوده‌ایم.

توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرهای استان رشد و پویایی کودکان و نوجوانان را به دنبال دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان لرستان عنوان کرد: کسب رتبه‌های متعدد بین‌المللی، کشوری و استانی از سوی اعضای کانون نشان از وجود استعداد در این استان است که با توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرها و مناطقی از استان که فاقد مراکز کانون هستند، شاهد رشد و پویایی بیشتر کودکان ونوجوانان خواهیم بود.

نظر شما