شناسهٔ خبر: 68061832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری مطلوب است

مریم علیزاده

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان ۷.۳ روز بوده که در وضعیت مطلوب قرار دارد.

صاحب‌خبر -

حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ذخیره خون استان ۷.۳ روز و در وضعیت مطلوب قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر کمبودی در ذخایر خونی استان وجود ندارد و می‌توان نیاز مراکز درمانی را تأمین کرد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری تعداد مراجعه‌کنندگان به انتقال خون ۹۵۰۰ نفر بوده که ۸۶۰۰ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون سالم شدند.

هاشمی با بیان اینکه نگاه غلطی در مورد اهدای خون بانوان در جامعه شکل گرفته است که موجب کاهش مراجعه این قشر به انتقال خون شده است، تصریح کرد: بانوان در طول سال می‌توانند سه مرتبه اهدای خون داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ وضعیت مطلوب ذخایر خون و فرآورده آن به خصوص پلاکت خون استان، عنوان کرد: پلاکت خون فرآورده‌ای است که مورد استفاده بیماران کانسری، جراحی زنان و بیماران شیمی درمانی است و تنها سه روز انقضا دارد، اهدای خون باید به صورت مداوم و مستمر انجام شود تا ذخایر خونی استان شرایط ایده‌آل خود را حفظ کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد همه‌روزه، فارسان روزهای شنبه و چهارشنبه و بن روز پنجشنبه آماده خون‌گیری از مردم هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

انتهای پیام

نظر شما