شناسهٔ خبر: 68060536 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان کشور در اصفهان آغاز شد

شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد و تا ۲۴ مرداد جاری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه اصفهان، این المپیاد در بخش دانشجویان پسر نیز از امروز(سه‌شنبه) تا ۲۵ مُرداد امسال در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد می‌شود.

۲ دانشگاه اصلی اصفهان در این روزهای تابستانی در مجموع میزبان حدود پنج هزار دانشجوی دختر و پسر در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌های کشور هستند.

حضور ۲ هزار و ۲۲۵ دانشجوی دختر در المپیاد ورزشی کشور

شانزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور با حضور ۲ هزار و ۲۲۵ دانشجو از ۱۲۸ دانشگاه، در دانشگاه صنعتی اصفهان، کار خود را آغاز کرد.

در این دوره از المپیاد، دانشجویان دختر سراسر کشور در ۱۳ رشته هندبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس‌ روی‌ میز، تکواندو، شنا، بدمینتون، شطرنج، دو و میدانی، ووشو، کاراته و تیراندازی به رقابت می‌پردازند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، پذیرش دانشجویان دختر شرکت‌کننده در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌های کشور در این دانشگاه آغاز شد و دختران دانشجو پس از دریافت راهنمایی‌های لازم در محل اسکان خود مستقر شدند.

مجتبی بابایی با بیان اینکه از زمان انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان میزبان این رویداد تلاش شده است تا امکانات موردنیاز بخوبی فراهم شود، افزود: در ۲ سال احراز میزبانی المپیاد ورزشی توسط این دانشگاه، زیرساخت‌های خوبی تامین شده و امکانات سالن‌های ورزشی متناسب با این رویداد ارتقاء پیدا کرده است.

وی با اشاره به تامین امکانات رفاهی برای شرکت‌کنندگان در المپیاد ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و گردشگری نیز برای دانشجویان دختر در طول مسابقات برنامه‌ریزی شده است.

مراسم افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور صبح چهارشنبه ۱۷ مرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

میزبانی اصفهان از سه هزار دانشجوی پسر در المپیاد ورزشی

شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور با حضور حدود سه هزار دانشجوی پسر از حدود ۱۲۰ دانشگاه نیز از امروز در دانشگاه اصفهان آغاز می‌شود.

دانشجویان پسر شرکت‌کننده در المپیاد مذکور در ۱۶ رشته و در ۱۲ سالن ورزشی دانشگاه اصفهان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

در مجموع بیش از چهار هزار شرکت‌کننده شامل ورزشکاران، سرپرستان، مربیان، داوران و عوامل اجرایی در این مسابقات در دانشگاه اصفهان حضور دارند.

به گفته دبیرکل اجرایی شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر، حدود ۲۰۰ داور از استان اصفهان و شهرهای دیگر کشور، قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

مهدی کارگرفرد با اشاره به آماده‌سازی اماکن ورزشی دانشگاه اصفهان و مذاکره با اداره‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی حرفه‌ای اصفهان و هیئت‌های ورزشی به‌منظور همکاری در برگزاری این المپیاد افزود: بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و اصفهان‌گردی و برپایی بازارچه‌های سوغات و صنایع دستی در دهکده بازی‌ها نیز  پیش‌بینی شده است.

وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه فیزیولوژی، تغذیه، آسیب‌شناسی و مدیریت ورزشی و تحلیل مسابقات را از دیگر برنامه‌های المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر در دانشگاه اصفهان برشمرد.

کارگرفرد با اشاره به اتمام پروژه مجموعه ورزشی «ولایت» دانشگاه اصفهان و بهره‌برداری از آن پس از حدود ۲۰ سال خاطرنشان کرد: مجموعه سالن‌های ورزشی ولایت، یک پروژه عظیم ورزشی ملی است که علاوه بر سالن چندمنظوره والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال و بدمینتون دارای سالن‌های ورزشی تخصصی تنیس روی میز، بدنسازی، تیراندازی، رزمی و بولینگ است.

به گفته وی، حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برای امور عمرانی، تجهیز سالن‌های ورزشی، خرید وسایل ورزشی، ایاب و ذهاب، تغذیه، اسکان، تجهیز خوابگاه‌ها، امور فرهنگی و رسانه‌ای و خرید مدال و کاپ‌های مسابقات در دانشگاه اصفهان در نظر گرفته شده است.

مراسم افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر کشور عصر چهارشنبه ۱۷ مرداد در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

نظر شما