شناسهٔ خبر: 68060319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

پیام تبریک معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز خبرنگار

بی تردید در روزهای سخت هر جامعه ای  این خبرنگاران هستند که با تلاش مضاعف در جهت تزریق امید به جامعه و تقویت اعتماد به نفس و ترویج روحیه خودباوری در بین هموطنان، می توانند زمینه ساز حرکت به سمت فتح قله های تعالی، پیشرفت، سربلندی و سعادت باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک ، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

متن پیام دکتر محمد بیات به مناسبت ۱۷ مرداد (روزخبرنگار) به این شرح است:

رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۸۰/۸/۲۲ درباره خبرنگاران فرموده‌اند:
اگر زحمات شما نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.

هویت خبرنگاری، هویتی مرکب و کثیرالاضلاع است که در آن علم، فن، مهارت، شجاعت، خطرپذیری مسئولانه، حقیقت‌جویی و تعهدات مایه گرفته از اخلاق، فداکاری و ترجیح منافع و مصالح مردم به اولویت‌ها و منافع فردی به زیبایی هرچه تمام در کنار هم قرار گرفته و تصویری زیبا و دل‌ربا و تحسین‌برانگیز از یک شخص به‌نام «خبرنگار» و از یک حرفه به‌نام «خبرنگاری» برساخته و همچون یک الگو به جامعه هدیه می‌کند.

بی تردید در روزهای سخت هر جامعه ای این خبرنگاران هستند که با تلاش مضاعف در جهت تزریق امید به جامعه و تقویت اعتماد به نفس و ترویج روحیه خودباوری در بین هموطنان، می توانند زمینه ساز حرکت به سمت فتح قله های تعالی، پیشرفت، سربلندی و سعادت باشند.

اینجانب روز خبرنگار را به جامعه بزرگ خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران تبریک می‌گویم و برای آن‌ها سلامتی، شادکامی و عزت را آرزو دارم.

دکتر محمد بیات معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک-مرداد ۱۴۰۳

نظر شما