شناسهٔ خبر: 68059981 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان مطرح کرد

پرداخت عوارض ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به حساب شهرداری‌ها از محل مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان امروز_ شانزدهم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در راستای تبیین قوانین و مقررات، به میزان ۹۸ درصد تأمین بودجه استان از محل مالیات انجام شده است.

وی افزود: در ۴ ماهه اول سال جاری ۱ ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات به حساب خزانه واریز شده که نسبت به دوره مشابه گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه روز گذشته آخرین مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی بود، افزود: به دلیل افزایش سقف تبصره ۱۰۰ به میزان ۳ برابر نسبت به سال گذشته، استقبال خوبی در این قسمت شده است

که اگر صاحبان مشاغل تا سقف ۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته باشند می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

مدبرنیا تصریح کرد: در سال جاری تا امروز ۵۶ هزار و ۸۷۰ اظهارنامه مالیاتی در استان ارائه شد و ۳۵۰ هزار و ۷۷۰ نفر از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند که در حوزه تبصره ضرایب و سقف مالیاتی در نظر گرفته شد که تا پایان شهریور اوراق قطعی ۳۵۰ هزار نفر رسیدگی می‌شود.

وی عنوان کرد: در اداره مبارزه با فرار مالیاتی اداره کل در سال جاری ۳۷ مورد اجرای تبصره ۱۸۱ داشتیم که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد و ۲۰۷ میلیارد تومان هم از فرار مالیاتی وصول شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان یکی از اقدامات ویژه این اداره را سامانه سوت زنی اعلام کرد و افزود: در این سامانه ۴ هزار و ۳۴۲ مورد اطلاعات برای ما ارسال شد که ۳ هزار و ۴۳۲ بررسی شد و ۹۱۰ مورد در دستور کار بررسی است. همچنین اشخاصی که در سامانه سوت زنی قرار گرفته‌اند اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را ندارند.

مدبرنیا ادامه داد: از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور مودیان مالیاتی فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه اصلاحی اقدام کنند.‌

سعیدی معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی اصفهان اظهار کرد: در مرحله گذار از یک سیستم مالیاتی سنتی به هوشمندسازی در این بخش هستیم و به سوی مالیات الکترونیک و آیتکس حرکت می‌کنیم که نقش سوابق در این مراحل کمرنگ می‌شود و به سمت داده محوری برویم.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان مالیات و بودجه استان را تأمین می‌کند که مزایای خوبی در سطح استان و کشور شاهد هستیم و امیدواریم با محقق شدن بودجه استان و درآمدهای مالیاتی شاهد جاری شدن رودخانه زاینده رود در استان باشیم.

گزارش به زودی تکمیل می‌شود…

نظر شما