شناسهٔ خبر: 68059532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رسانه آمریکایی: غرب قادر به مهار یمن نیست

ارتش یمن ثابت کرده یک مشکل جدی و دشوار برای آمریکا و متحدانش است و پیشرفته‌ترین تسلیحات و ترفندهای ائتلاف غرب نتوانسته آن‌ را بازدارد یا حتی مهار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای با اشاره به ناکارآمدی حملات نظامی آمریکا و متحدانش علیه مواضع ارتش یمن، تاکید کرد غرب برای مقابله با قدرت انصارالله باید ابزارهای خود در جنگ رسانه‌ای را تقویت کند.

به گزارش فارن افرز، انصارالله یمن به چالشی مداوم برای ایالات متحده و متحدانش در منطقه بدل شده و حملات ارتش یمن از آغاز جنگ غزه تشدید شده است. آن‌ها از موقعیت خود در دریای سرخ برای ایجاد اختلال در جریان کشتی‌رانی صهیونیست‌ها و متحدانشان استفاده کرده و با وجود تلاش‌های یک ائتلاف دریایی با رهبری آمریکا، انصارالله همچنان با قدرت خواست خود را در منطقه اجرایی می‌کند.

ارتش یمن در ۱۹ ژوئیه در نخستین حمله موفقیت‌آمیز خود به مواضع رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی، تل‌آویو را هدف قرار داد؛ حمله‌ای که در آن یک صهیونیست به هلاکت رسید و دست‌کم ۱۰ نفر مجروح شدند. یمن همچنین بندر جنوبی «ایلات» در اراضی اشغالی را هدف قرار داد و خسارت قابل‌توجهی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

به اذعان رسانه آمریکایی، حملات ائتلاف غرب به مواضع ارتش یمن در توقف حمایت انصارالله از فلسطینیان ناموفق بوده به نظر می‌رسد ارتش یمن همچنان می‌تواند به حملات خود علیه کشتی‌های صهیونیستی و حامیان صهیونیسم در دریای سرخ ادامه دهد. رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه هدف اصلی انصارالله از این حملات حمایت از فلسطینیان است، گزارش داد این اقدام می‌تواند با تقویت محور مقاومت، نفوذ ایران را در منطقه افزایش دهد.

 

به اذعان رسانه آمریکایی، موضع تهاجمی ارتش یمن در برابر مداخله‌گری‌های ایالات متحده در منطقه حمایت فراوانی برای انصارالله فراهم کرده و آمریکا و متحدانش نیز نتوانسته‌اند مانع افزایش محبوبیت ارتش یمن در جوامع مسلمان شوند.

بر اساس این گزارش، اقدامات ارتش یمن پیامدهای قابل‌توجهی برای تجارت بین‌المللی داشته است؛ تا جایی که در اوایل سال ۲۰۲۴ کشتیرانی در این منطقه ۵۰ درصد کاهش یافته است. با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از تجارت جهانی از کانال سوئز و مسیرهای دریای سرخ می‌گذرد، این اختلال به‌شدت قابل توجه است و تلاش‌های ائتلاف دریایی آمریکا و متحدانش نیز راه به جایی نبرده است.

فارن افرز در گزارش خود آورده است: افزایش محبوبیت داخلی و خارجی انصارالله در این مناقشه نشان از آن دارد که ارتش یمن در جنگ اطلاعاتی نیز پیروز شده و تا زمانی که این روند مثبت ادامه داشته باشد، آن‌ها نیز به حملات خود ادامه خواهند داد و حملات نظامی آمریکا بی‌تاثیر است.

در گزارش این رسانه  آمده است: «پس از دهه‌ها جنگ، آن‌ها در جابجایی و پنهان‌کردن ادوات خود ماهر شده‌اند. حتی اگر ائتلاف تحت حمایت آمریکا سرتاسر قلمرو حوثی‌ها (انصارالله) را بمباران کند، چنین حمله‌ای نمی‌تواند قدرت نظامی حوثی‌ها را در تداوم حملات خود (به کشتی‌های اسرائیلی) از بین ببرد.»

به اذعان رسانه آمریکایی، واشنگتن گزینه‌های زیادی برای مقابله با آنها ندارد افزایش مقیاس اقدامات نظامی علیه یمن نیز تغییر قابل‌توجهی در وضعیت ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا یمن می‌تواند به‌سرعت انبارهای تسلیحاتی خود را با کمک متحدانش در منطقه پر کرده و از جنگ‌افزارهای ارزان‌قیمت مانند پهپادهای کوچک استفاده کند.

تلاش‌های ایالات متحده برای تحریم یمن، هدف قرار دادن رهبران مقاومت در این کشور و ایجاد اختلال در مسیر تامین تسلیحاتی انصارالله راه به جایی نبرده است. از سوی دیگر، به گزارش فارن افرز، تشدید حملات ائتلاف آمریکایی علیه یمن می‌تواند وضعیت را بدتر کند، زیرا احتمالا تلفات غیرنظامی و آسیب به زیرساخت‌ها افزایش یافته و تنش‌ها در منطقه تشدید خواهد شد. ایالات متحده یک بار در حمله ۲۰۱۵ عربستان به یمن مداخله کرد و با محکومیت گسترده بین‌المللی مواجه شد. واشنگتن امروز نمی‌خواهد با حمله گسترده به یمن، اشتباه گذشته را تکرار کند.

 

رسانه آمریکایی به واشنگتن توصیه کرده است که به‌جای تشدید اقدامات نظامی علیه انصارالله، ابزارهای خود در جنگ اطلاعاتی و رسانه‌ای با ارتش یمن را تقویت کرده و از این راه سعی در تضعیف قدرت آن داشته باشد. از سوی دیگر، حصول هرچه‌سریع‌تر توافق آتش‌بس در غزه می‌تواند دریای سرخ را آرام کند، زیرا یمن اعلام کرده تا زمان برقراری آتش‌بس پایدار، حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش فارن افرز، ایالات متحده با تشدید حملات نظامی خود به ارتش یمن، شانس زیادی برای کاهش فعالیت‌های انصارالله در دریای سرخ نخواهد داشت. این رسانه معتقد است آمریکا باید توان اصلی خود را بر جنگ اطلاعاتی متمرکز کند تا با کم‌رنگ کردن روایت انصارالله، حمایت‌های داخلی و خارجی از یمن را کاهش دهد.

در انتهای این گزارش آمده است: «تا وقتی حوثی‌ها بتوانند در کمپین اطلاعاتی‌ خود پیام‌شان را به (مردم یمن)، متحدان خود در محور مقاومت ایران و همچین جوامع غربی ارسال کنند، اینگونه حملات ادامه خواهد داشت. ایالات متحده تنها می‌تواند با یک کمپین ضداطلاعاتی این امتیازات را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.»

برچسب‌ها:

نظر شما