شناسهٔ خبر: 68059243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشدید خشونت‌ و آشوب‌ها در انگلیس

در پی گسترش آشوب‌ها در انگلیس نخست وزیر این کشور با حضور اعضای دولت و فرماندهان امنیتی و انتظامی جلسه شرایط اضطراری موسوم به کبرا برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، حملات فزاینده علیه مهاجران و مسلمانان در انگلیس با ورود به هفتمین روز و گسترش آن در شهر‌های مختلف این کشور ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

<div id="video-display-embed-code_11387837"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4301020/11387837?width=600&height=350"></script></div>

تل ماما موسسه رصد حمله به اسلام و مسلمانان در انگلیس می‌گوید حملات علیه مسلمانان در یک هفته اخیر سه برابر شده است و دست کم به ۱۰ مسجد در این کشور از جمله در شهر‌های ساوت پورت، هارت پول و لیورپول حمله شده یا تهدید جدی شده اند. 

هنوز آماری از شمار مسلمانان مصدوم و تعداد اماکن آسیب دیده‌ی مسلمانان اعلام نشده است، اما جمع بندی گزارش‌های منابع محلی در دست کم ۲۲ شهر انگلیس از مصدوم شدن شماری از مسلمانان حکایت دارد.

از مسئولان مساجد و اماکن اسلامی خواسته شده است تدابیر امنیتی خود را تشدید کنند.

نژاد پرستان و گروه‌های راست افراطی که از جانب شماری از سیاستمداران انگلیسی حمایت می‌شوند به محل‌های اقامت مهاجران هم حمله کردند و دست کم دو مرکز نگهداری آنان را به آتش کشیدند و به پلیس که تلاش کرد مانع حمله آنان شود نیز با سنگ و چوب و بطری و دیگر اشیاء حمله کردند. 

ایوت کوپر وزیر کشور انگلیس در واکنش به خشونت‌ها و آشوب‌های فزاینده در روز‌های اخیر می‌گوید: پلیس بداند از پشتیبانی کامل دولت برخوردار است و باید بااعمال کامل قانون به آشوب‌ها که خسارات زیادی به کشور وارد کرده پایان دهد. 

دولت انگلیس که هفته پیش برای آنچه مبارزه سریع و قاطع با آشوبگران خوانده دستور تشکیل یگان ویژه را صادر کرد اعلام کرد بیش از چهارصد نفر از معترضان را بازداشت کرده است و با استفاده از دوربین لباس‌های پلیس، دوربین خیابان‌ها و دوربین‌های مداربسته ساختمان‌ها همه مهاجمان را شناسایی دستگیر و مجازات خواهند کرد.

در پی گسترش آشوب‌ها در انگلیس نخست وزیر این کشور با حضور اعضای دولت و فرماندهان امنیتی و انتظامی جلسه شرایط اضطراری موسوم به کبرا برگزار کرد. مارک رولی رئیس پلیس انگلیس پس از خروج از این نشست با عصبانیت از میان انبوه خبرنگاران و پرسشهایشان گذر کرد بدون اینکه درباره این نشست گزارشی ارائه کند. 

تاکنون دست کم چهار کشور مالزی، سوئیس، کانادا و استرالیا از اتباع خود خواسته اند به علت نبود نظم و امنیت در انگلیس از سفر به این کشور پرهیز کنند و اگر در انگلیس اند از این کشور خارج شوند.

اظهارات:
ایوت کوپر - وزیر کشور انگلیس

نظر شما