شناسهٔ خبر: 68058869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش مقامات نظامی و امنیتی ایران به ادعای پروژه نفوذ در ترور اسماعیل هنیه

نماینده سقز در مجلس دوازدهم با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه نوشت: مساله کانونی این است که صهیونیست‌ها اسماعیل هنیه میهمان ایران را به شهادت رسانده‌اند و ایران باید به این حرکت پاسخ بدهد. بدون تردید مانند نمونه‌های قبل، ایران پاسخ کوبنده‌ای می‌دهد و شرایط به نفع ایران تغییر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد در مطلبی به آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره شهادت اسماعیل هنیه پرداخته است. در بخشی از این مطلب با عنوان «ابهام ‌های پروژه نفوذ» آمده است:

سید جواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر در مجلس دوازدهم، در خصوص دیدگاه‌های متفاوتی که در خصوص وجود یا عدم وجود نفوذی‌ها در پرونده ترور اسماعیل هنیه مطرح شده، می‌گوید: «این روزها اظهارنظرهای مختلفی درباره پروژه نفوذ در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه مطرح می‌شود که هیچ سند و مدرکی در خصوص آن ارایه نمی‌شود. مسوولان ذیربط هم در مجلس اعلام کرده‌اند که این ترور ارتباطی با مساله نفوذ نداشته است. مبتنی بر اظهارات و دیدگاه‌هایی که توسط مقامات امنیتی و نظامی مطرح می‌شود، ردپایی از پروژه نفوذ در این پرونده مشاهده نشده است. بنابراین ضرورتی ندارد که بر این مقوله دامن زده شود.»

حسینی‌کیا ادامه می‌دهد: «به هر حال جنگ قدرت است و گاهی اوقات دشمن از فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی که دارد سوءاستفاده می‌کند و دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زند. ایران اسلامی اما مقتدر است و پاسخ کوبنده‌ای به این حرکت تروریستی رژیم صهیونیستی می‌دهد. موضوع مهم پاسخ کوبنده ایران خواهد بود، پاسخی که همراه با عقلانیت و در راستای منافع ملی ایران خواهد بود. »

این نماینده یادآور می‌شود: « ما باید به این سمت حرکت کنیم و ضرورت ندارد، فضای داخلی را با تئوری‌های مرتبط با احتمال وجود نفوذ تحت‌الشعاع قرار دهیم. مساله کانونی این است که صهیونیست‌ها اسماعیل هنیه میهمان ایران را به شهادت رسانده‌اند و ایران باید به این حرکت پاسخ بدهد. بدون تردید مانند نمونه‌های قبل، ایران پاسخ کوبنده‌ای می‌دهد و شرایط به نفع ایران تغییر می‌کند.»

حسینی‌کیا می‌گوید: «لازم است وزرایی که برای حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی به مجلس معرفی می‌شوند، ابتدا باید در حوزه‌های امنیتی صاحب تجربه باشند، منطقه را خوب بشناسند و به ظرفیت‌های داخلی کشور اشراف داشته باشند. این وزرا باید به جا مدیریت کرده، جهانی فکر کنند و هم میدانی تصمیم بگیرند. رویکرد مجلس هم نسبت به این وزرا مثبت بوده و مبتنی بر شاخص‌هایی که رهبری فرموده‌اند با دولت منتخب همراهی می‌کند.»

27215

نظر شما