شناسهٔ خبر: 68056884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار شامگاه ۱۵ مرداد ایسنا

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز

علیرضا قربانی

شنیده‌شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی، دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه در تهران، اعلام آخرین وضعیت انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم و بازگشت بیش از ۲۵ هزار تبعه غیرمجاز به کشورشان، از مهمترین اخبار شامگاه ۱۵ مرداد ایسنا بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شامگاه ۱۵ مرداد اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه

از تاکید بر پاسخ قطعی به جنایات صهیونیست‌ها تا محکومیت دخالت خارجی در ونزوئلا

سیاسی - مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار سرگی شایگو دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، با بیان اینکه روسیه از جمله کشورهای روزهای سخت ملت ایران بوده است، توسعه روابط با این شریک راهبردی را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور تأکید کرد.

وی با انتقاد از حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ‌عنوان دنبال توسعه دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست اما قطعاً رژیم صهیونیستی پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.

پزشکیان همچنین در تماس تلفنی با نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا و تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا را محکوم و بر توسعه همکاری‌ همه‌جانبه به‌ویژه در ارتقای مبادلات و تعاملات اقتصادی و تجاری با ونزوئلا و صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور تاکید کرد.

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه

استقبال ایران از همکاری‌های سه‌جانبه با روسیه و چین 

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار هیئت بلندپایه روسیه به ریاست سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه که با هدف تقویت سطح تعامل و بررسی مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و روابط دفاعی و نظامی دوجانبه انجام شد، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه راهبردی، عمیق و بلندمدت است و با تغییر دولت‌ها دچار اختلال نخواهد شد. بی‌شک در دولت جدید هم روابط وتعاملات میان دو کشور افزایش خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آمریکا به‌خوبی می‌داند جهان از قدرت تک‌قطبی خارج شده، اظهار کرد: از همکاری‌های سه‌جانبه ایران، روسیه و چین استقبال خواهیم کرد.

سرگئی شایگو نیز در این دیدار از آمادگی همکاری همه‌جانبه روسیه با جمهوری اسلامی ایران در امور منطقه‌ای گفت.

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری

آخرین اخبار از وضعیت انتخاب اعضای کابینه دولت

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری از برگزاری جلسه‌ای در ۱۶ مرداد برای نامزدهای عضویت در هیئت دولت در حضور مسعود پزشکیان خبر داد و تصریح کرد: هنوز گمانه‌زنی‌ها در مورد اعضای کابینه در حد خبرسازی است و انشاءالله به تدریج وضعیت روشن‌تر خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: اطلاع پیدا کردم تعدادی از متخصصان جوان که در کمیته‌ها و شورای راهبری بررسی و پیشنهاد شده‌ بودند، به‌عنوان معاونان و مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه منصوب شدند.

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز  پایگاه آمریکایی «عین الاسد» واقع در غرب عراق 

وقوع ۳ انفجار حوالی پایگاه آمریکا

جهان - شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد صدای سه انفجار در نزدیکی پایگاه آمریکایی «عین الاسد» واقع در غرب عراق شنیده شده است.

این انفجارها در اثر حملات موشکی و پهپادی رخ داده است. 

ادعای ترامپ درباره پاسخ ایران به صهیونیست‌ها

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی شد اطلاعاتی به دست آورده که مطابق با آن، صهیونیست‌ها امشب از سوی ایران مورد حمله قرار خواهند گرفت.

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز مهدی محسن‌نژاد در رقابت‌های المپیک پاریس 

تجدید امید کسب مدال برای ورزشکار ایرانی 

استان‌ها - در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی در المپیک پاریس، کشتی گیر ژاپنی که در یک چهارم نهایی مقابل مهدی محسن‌نژاد به برتری رسیده بود به فینال وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک رسید و بر این اساس مهدی محسن نژاد نیز راهی گروه بازنده‌ها شد و امیدِ وی برای کسب مدال برنز در المپیک تجدید شد.

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز

بازگشت بیش از ۲۵ هزار تبعه غیرمجاز 

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان بازگشت داده شدند و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

سیروس دهقان‌شیری ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار نفر اتباع مجاز در البرز ساکن هستند که همگی دارای کارت آمایش، گذرنامه خانوادگی و کارت سرشماری هستند.

چند انفجار شبانه/ دیدار مقامات ارشد ایران و روسیه/ بازگشت ۲۵هزار تبعه غیرمجاز

مخالفت خانه سینما با پیش‌نویس یک سند

فرهنگی و هنری - خانه سینما نسبت به پیش‌نویس سند ملی سینما اعلام نظر و مخالفت صریح خود را با آن، اعلام کرد. 

در اطلاعیه خانه سینما در این زمینه آمده است: از مطالعه این پیش نویس چنین بر می‌آید که تنظیم‌کنندگان کوشیده‌اند تا به هرچه دولتی‌تر کردن سینما دست یازند و دستورالعملی برای نهادهای دولتی تهیه کرده‌اند و هیچ حقوقی را برای هنرمندان و بخش خصوصی قائل نشده‌اند. در جای جای این پیش‌نویس قابل مشاهده است که هدف نه تسهیل و تشویق به خلاقیت و نوآوری است بلکه کوشیده شده است تا به کنترل و محدود کردن بیشتر امکان خلاقیت و کنش هنری هنرمندان بیانجامد.

انتهای پیام

نظر شما