شناسهٔ خبر: 68056358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین: دشمن امروز با ابرقدرتی به نام جمهوری اسلامی مواجه است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با اشاره به اینکه دشمنان ما باید بپذیرند امروز در یک نظام جدید بین المللی با ابرقدرتی به نام جمهوری اسلامی مواجه هستند، گفت: این چیزی نیست جز دستاورد خون های پاک برزمین ریخته ای که مجاهدانه، دلسوزانه و جان برکفانه تلاش کردند تا این اقتدار را برای نظام رقم بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی شامگاه دوشنبه به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی و گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین که با حضور امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، افزود: ادای احترام می کنیم به همه شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی، به خصوص شهدای قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین که همه ساله به روان پاک آنان احترام می گذاریم و افتخار می کنیم که این لشکر پرافتخار در استان ما استقرار دارد.

وی با بیان اینکه شهدایی چون شهیدان خلبان عباس بابایی و حسین لشکری از اسوه های نامدار میهن اسلامی ما به شمار می روند و ستاره های هدایت ملت ایران هم تلقی می شوند، تصریح کرد: این ایام و روزها با توجه به شرایطی که بر کشور ما گذشته و می گذرد و تقابلی که دشمنان ما سعی می کنند به شکل مذبوحانه و ذلیلانه ای با آن چیزی که با یک اقدام بی ارزش نظامی در ترور یک میهمان در کشور ما رقم زدند و با این کار پیش پا افتاده و بی ارزش نظامی و امنیتی بتوانند برای منافع خودشان دستاوردهایی را فراهم بکنند موقعیتی است برای ما تا یک بازخوانی بر داشته های خود داشته باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه دشمن وقتی می خواهد ضربه ای به ملت و نظام ما بزند، ضربه مذبوحانه است، خاطرنشان کرد: باید این جمله امام راحل را که فرمودند "ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد" یک دستورالعمل ماندگاری است و منشا همه پیروزی های ما خواهد بود.

به گفته اعلایی، وقتی که ما در معرض تهدید و توطئه قرار می گیریم و نگاهمان، نگاه خواستارانه به شهادت است این برای ما پیروزی را رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: دنیا باید باور کند که ایران به آن اهدافی که مورد نظرش بوده رسیده و نگاه و مبنای فکری خودش را در پیرامون خود توسعه داده و انشاالله دستاوردهایش را هم جوامع اسلامی و هم سایر جوامع دیگر خواهند دید.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه شهدا از قافله ای در تاریخ ماندند و ماندگار شدند که تداوم و ادامه دار نیز خواهد بود، افزود: این قافله همان هایی بودند که در ارتش، سپاه، بسییج و سایر نیروهای انتظامی و امنیتی لباس جان برکفی برای اسلام و ایران پوشیدند و همچنان نیز از این ارکان شهید به اسلام و انقلاب تقدیم می شود.

اعلایی ادامه داد: این نظام شهیدپرور است، اقتدار و امنیت را برای ایران رقم زده و بایستی دست بوس افرادی باشیم که مقتدرانه در این راه تلاش می کنند تا اهداف نظام را پی بگیرند.

نظر شما