شناسهٔ خبر: 68055510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گردهمایی «رسانه، تعامل و توسعه»؛

مدیرعامل ایرنا: تاکید شهید رئیسی پاسخگویی به هر شبهه‌ای بود

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: شهید رئیسی تاکید داشتند که اگر شبهه‌ای در رسانه‌ها مطرح می‌شود بی‌پاسخ نماند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ داده شود. ایشان خود را به رسانه‌ها پاسخگو می‌دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی نادری دوشنبه شب ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در پنل «رسانه و حاکمیت» در گردهمایی کانون حرفه ای رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه» در محل مجتمع ملاصدرا افزود: در فقدان حضور احزاب قدرتمند که کنش و کار سیاسی منسجم انجام دهد، بار کار سیاسی را روی دوش رسانه سوار کردیم و از رسانه به جای اطلاع‌رسانی، کار سیاسی را طلب می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این مسأله محدود به یک جریان و گروه نیست اگر نهادهای حرفه‌ای سیاست ورز، رسانه را به حال خود رها کنند، رسانه کار اطلاع‌رسانی را بهتر انجام خواهد داد.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به جایگاه روابط عمومی دستگاه‌های حاکمیتی توضیح داد: دستگاه حاکمیتی دنبال این است که بگوید چه اقداماتی انجام داده است. آنها در گلایه‌های خود بیان می‌کنند ما خیلی کار انجام می‌دهیم اما در فضای رسانه دیده نمی‌شود. دستگاه‌ها از رسانه می‌خواهند یک روابط عمومی برای پوشش و تبیین اقدامات خود باشند.

نادری افزود: از آن سمت رسانه می‌گوید من می‌خواهم مسائل و واقعیت های کف جامعه را اطلاع رسانی کنم. اینجاست که اصطکاک و درگیری رسانه‌ای شکل می‌گیرد.

مدیرعامل ایرنا با تاکید بر اینکه باید به هر دو طرف رسانه و دستگاه حاکمیتی حق داد، توضیح داد: مسأله این است که باید شرایط کشور را در نظر بگیریم. در کشور تحت شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین هجمه‌های رسانه‌ای و ترور افکار عمومی داخلی هستیم و تبعات آن را در اتفاقات و اعتراضات می‌بینیم.

نادری خاطر نشان کرد: شبکه وسیعی وجود دارد که روزانه و دقیقه به دقیقه اذهان را با نگرش منفی بمباران می‌کند. باید بیندیشیم که مسوولیت اجتماعی رسانه در شرایط جنگ رسانه‌ای چیست که بتواند رسالت خود را اجرا کند. این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید درباره اش به جمع بندی برسیم.

به گزارش ایرنا، گردهمایی کانون حرفه‌ای رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه» با حضور محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

این گردهمایی در محل تالار بوستان مجموعه ملاصدرا برگزار شد و مشتمل بر سه پنل تخصصی شامل «رسانه و بحران های بین المللی»، «اقتصاد رسانه» و «رسانه و حاکمیت» بود.

نظر شما