شناسهٔ خبر: 68055233 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

جشنواره های علمی درتعمیق بخشی خلاقیت آموزشی بسیار موثرند

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت : جشنواره های علمی در اشاعه علم و تعمیق بخشی خلاقیت و نوآور ی آموزشی بسیار موثر هستند .

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره آفرینو گفت: این جشنواره در شش محور (نوآوری در مبانی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، نوآوری در مدیریت مدارس، نوآوری در مشاركت و تعاون و نوآوری در فرایند‌های تعلیم و تربیت هم در حوزه آموزشی و پژوهشی و هم در حوزه فرهنگی و تربیتی) برای دریافت ایده با ابلاغ فراخوان به مدارس سراسر كشور آغاز به كار كرد.

به گفته رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی آموزش و پرورش، حدود ۲۰ درصد مدارس غیر دولتی كه ابتكارات و خلاقیت‌های خاصی داشتند طرح‌های خود را به این جشنواره ارسال كردند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی گفت: نزدیك به شش هزار و دویست طرح از ۳۷۰ منطقه آموزش و پرورش سراسر كشور در سامانه اعلام شده آموزش و پرورش، ثبت شد.

محمودزاده گفت: داوری‌های از سطح منطقه، شهرستان و استان تا سطح ملی و كشوری برای ارزیابی این طرح‌های ارسالی انجام شد كه در نهایت ۲۵۰ طرح كه همه شاخص‌ها را داشتند، انتخاب شدند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی آموزش و پرورش گفت: ۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه سراسر كشور حدود دو طرح به این جشنواره ارائه دادند. به گفته محمودزاده، از مجموع طرح‌های ارائه شده، شش طرح برگزیده شدند كه امروزمورد قدردانی و تجلیل قرار می گیرند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمایشگاهی نیز در حاشیه این جشنواره برای بازید معلمان و موسسان مدارس غیر دولتی برپا شد.

محمود زاده گفت: قرار است در مهر امسال همزمان با بازگشایی مدارس از این شش طرح برگزیده و دو اثر قابل تقدیر در مدارس استفاده شود.

به گفته رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی آموزش و پرورش، با همكاری معاونت علمی ریاست جمهوری, این شش طرح برگزیده در بنیاد علمی نخبگان ثبت خواهند شد و تسهیلات ویژه‌ای نیز به مدارس اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی؛ برگزاری جشنواره های علمی درحوزه تعلیم جهت اشاعه علم و تعمیق بخشی و مستند سازی خلاقیت و نوآور ی آموزشی بسیار موثر هستند .

نظر شما