شناسهٔ خبر: 68055211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدير شعب پست بانک استان کرمانشاه : پست بانک به هر زائري که ارز اربعين خود را از پست بانک بگيرد 50 ميليون ريال تسهيلات خواهد داد

صاحب‌خبر -
مدير شعب پست بانک استان کرمانشاه : پست بانک به هر زائري که ارز  اربعين خود را از پست بانک بگيرد 50 ميليون ريال تسهيلات خواهد داد
خبرگزاری آریا-مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه در نشست خبری با بیان این مطلب که پست بانک ایران دو هزار باجه و شعبه بانکی در سراسر کشور ایجاد کرده است تا ارز اربعین به زائرین اربعین پرداخت کند گفت ؛ در همین راستا نیز در استان کرمانشاه پست بانک استان 31 شعبه و باجه منتخب و آماده فروش ارز به زائرین اربعین است .
بگزارش خبرنگار خبرگزاری آریا از کرمانشاه ؛ ذوالفقار بختیاری افزود :
هر یک از زائرین اربعین  که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند می‌توانند تا سوم شهریورماه و پس از ثبت‏‌نام در سامانه سماح و اخذ کد رهگیری با فعال‌سازی نرم‌افزار بله از خدمات ارز اربعین نسبت به ثبت‏‌نام آنلاین در این سامانه اقدام نمایند و پس از ثبت درخواست و اخذ کد رهگیری در زمان معین به شعبه و یا باجه تعیین شده منتخب مراجعه و ارز خود را دریافت کنند.
وی افزود :  زائرینی که قادر نیستند بصورت  غیرحضوری و یا از طریق سامانه بله نسبت به خرید ارز اقدام کنند می‌توانند از طریق شعب و باجه‌های بانکی بصورت حضوری مراجعه و نسبت به خرید ارز اقدام نمایند.
مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه افزود: پست بانک ایران به ازای هرکس که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارد برای افراد بالای پنج سال حداکثر 200 هزار دینار عراق در نظر گرفته است که سرپرستان خانوار هم می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی برای افراد 5 تا 15 سال با ارائه شناسنامه و بالاتر از 15 سال با ارائه کارت ملی، اصل گذرنامه و یا برگ تردد و کد پیگیری سامانه سماح بدون نیاز به حضور سایر اعضای خانواده ارز سایر افراد را نیز دریافت نمایند.
بختیاری بیان کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی پست بانک ایران، به ازای هر شخص و زائری که ارز خود را از طریق پست بانک دریافت کند مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 6 ماهه در نظر گرفته ایم که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب و باجه‌های پست بانک و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به دریافت تسهیلات مورد نیاز نمایند.
بختیاری تصریح کرد: در ضمن پست بانک استان کرمانشاه جهت ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به زوار اربعین حسینی علاوه بر داشتن یک شعبه فعال در شهرستان قصرشیرین، در مرز خسروی نیز یک باجه بانکی راه‌اندازی نموده است برای آن دسته از عزیزانی که به هر طریق نتوانستند تا لحظه آخر اقدام به خرید ارز نمایند بنابراین زائرین در مرز هم می‌توانند با خرید ارز مورد نیاز برای سفر به کربلا بدون مشکل اقدام کنند.
مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه تاکید کرد: درحال حاضر و باتوجه به محدودیت‌های زمانی به خاطر گرمای هوا، شعبه مرکزی استان که محل فروش ارز اربعین است تا ساعت 14 فعال و خدمات فروش ارز را انجام می‌دهند، همچنین لازم به توضیح است پست بانک ایران در روزهای تعطیل هم تا روز اربعین فعال خواهد بود و آمادگی تأمین ارز زوار اربعین حسینی را دارد.
بختیاری تصریح کرد: در هر شهرستان یک شعبه داریم و با فعالیت 31 شعبه و باجه در استان کرمانشاه حتی در ایام تعطیل نیز آمادگی فروش ارز اربعین را داریم.
وی با اشاره به اینکه پست بانک یکی از بانک‌های دولتی نظام جمهوری اسلامی است که تابع قوانین و زیرنظر بانک مرکزی فعالیت دارد اظهار کرد: پست بانک در استان کرمانشاه با 13 شعبه و 100 باجه بانکی گسترده‌ترین نقاط تماس در سطح استان را داراست.
مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه با اشاره به خدمات این بانک به شهروندان افزود: این بانک یکی از بانک‌های فعال در زمینه ارائه خدمات به مشتریان است بعنوان مثال در سال‌های گذشته و در بحث زلزله یکی از بانک‌های عامل در زمینه ارائه خدمات به همشهریان بود.
بختیاری اضافه کرد: همچنین درخصوص صندوق توسعه ملی و جهت ایجاد اشتغال؛ پست بانک یکی از بانک‌های عامل فعال در این زمینه است که در سطح کشور، استان کرمانشاه توانست در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی رتبه سوم را کسب نماید.
مدیر شعب پست بانک استان گفت: هم اکنون در زمینه تسهیلات تکلیفی که در شبکه بانکی فعال است همچون تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بنیادشهید و همچنین تسهیلات تبصره 18 هم پست بانک فعال و براساس نرخ مصوبی که بانک مرکزی در نظر گرفته است در جهت کمک به اشتغال استان در حال پرداخت

نظر شما